Avatar billede olpe Nybegynder
13. august 2003 - 13:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Warning: Batteri Low

Hejsa.

Jeg har lige opdaget når jeg tænder for min computer, så kan jeg lige nå at se der står:

Warning: Batteri Low 0,91V

Jeg har ikke opdaget det før, men jeg er normalt heller ikke lige ved computeren mens den starter op.

Det skal siges at tallet har varieret mellem 0,78V - 0,94V siden jeg har opdaget det. Det kommer an på hvornår jeg tænder for den. Det lave tal var f.eks. i morges, og det højere tal, er hvis jeg f.eks. slukker computeren nu, og så starter med det samme igen.

Jeg har fået oplyst i en spørgegruppe, at det skulle være batteri til bundkort som trænger til udskiftning. Men mere ved jeg ikke og flere informationer har jeg ikke fået.

Jeg har nogle spørgsmål til dette:

Hvad betyder denne advarsel i grunden?

Er den kritisk?

Hvad er det for et batteri som evt. skal skiftes?

Er det en form for standardbatteri som passer til alle computere?

Kan batteriet evt. købes hos pc-butik på nettet, da der ingen pc-butik er i den by jeg er fra.

Er det nemt selv at skifte for en ganske almindelig pc-bruger som mig? - jeg har kun prøvet at sætte et kort i computer da jeg fik adsl-netexpress.

Kan du / I svare på et eller flere af mine spørgsmål, vil det være meget lækkert.

Mvh.
Ole Pedersen.
Avatar billede sukos Juniormester
13. august 2003 - 13:22 #1
Det er et batteri som sidder på bundkortet, som trænger til at blive skiftet ud.
Det er ret nemt at pilleud.
Og tag det endelig med når du skal købe nyt, så du er sikker på at få den samme type igen.
Avatar billede sukos Juniormester
13. august 2003 - 13:24 #2
Du kan sikkert købe et batteri i en FOTO forretning

Batteriet holder liv i bios'en, hvor f.eks. tiden er angivet, og hvordan bundkortet "skal køre", om der skal password på under opstart, eller når du vil ind i bios m.m.
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:25 #3
Jeg vil n
Avatar billede sukos Juniormester
13. august 2003 - 13:25 #4
af hva', evildon? :O)
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:26 #5
Over se bare mit indlæg :)
Jeg er fuldstændig enig med de to indlæg der er postet.
Jeg vil mene du godt selv kan gøre det.
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:35 #6
Hvad afvist svar !! :)
Jeg tror da bare sukos skal lave et "svar".. Hans svar er da gode.
Avatar billede sukos Juniormester
13. august 2003 - 13:38 #7
Når du sætter det nye batteri i, skal du gå ind i bios når du starter comp'en igen, for som min. at sætte tiden.
Avatar billede olpe Nybegynder
13. august 2003 - 15:40 #8
hvordan kommer man ind i bios ?
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 16:15 #9
Ved det flest "noname" maskiner gør man det ved at trykke på "Del" under opstart.