Avatar billede frantzen Nybegynder
13. august 2003 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

trådløst-netværk problem med sende styrke

Jeg har købt en "link-sys Befw11s4" hvor der er  indbygget router, mit problem er at den person som skal modtege signalet, har problemer med det, nogen gange viser d. 7/8 styrke hvilket er ret godt, men for det meste dør signalet eller står på 1/8 styrke, er der noget man kan sætte op hos ham for at forstærke signalet såsom en reapeter.

personen bor ca. 30m lige over for mig, signalet skal i gennem mit vindue, og i gennem 2 af personens betonvægge.
Avatar billede kenp Novice
13. august 2003 - 10:50 #1
det man kan gøre er at købe en bedre antenne til hans trådløse netkort! eller købe 2 accesspoints som understøtter briding så det ene sender til din router og 1 som han bruger når han skal på nettet så vil det kunne virke!

du kan også købe en signalbooster til din router.
Avatar billede frantzen Nybegynder
13. august 2003 - 10:52 #2
vil den router jeg har købt virker med en router af andet mærke eller skal det være den samme model
Avatar billede frantzen Nybegynder
13. august 2003 - 10:52 #3
hvor kan jeg se priser på signal booster
Avatar billede kenp Novice
13. august 2003 - 11:47 #4
Det skal ikke være ekstra routere men accesspoint (jeg vil anbefale at du køber accesspoints fra linksys for at være sikre på det virker)(skal understøtte briding)
Avatar billede kenp Novice
13. august 2003 - 11:49 #5
Avatar billede kenp Novice
13. august 2003 - 11:51 #6
og dette er accesspoints http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=501

signal boosteren passer både til den accesspoint og router
Avatar billede bjuhl Nybegynder
13. august 2003 - 15:15 #7
30 meter og ialt 3 vægger hvor 2 er beton, er lige i overkantet af, hvad et normalt WLan med et AC kan klare.
Der bliver godt nok sagt 100 meter mv, men det holder ikke.