Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 10:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdaterbar database

Opdaterbar forespørgsel, igen igen,

jeg kan ikke helt finde frem til den "Sikkerheds" fane under egenskaber???

med venlig hilsen
Jacob WUlff
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 10:57 #1
hvad windows kører du?
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 10:58 #2
dk xp
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 11:02 #3
home eller pro, for med home har du ikke kontrol over filrettigheder på NTFS niveau

og på FAT-systemet har du slet ikke de muligheder
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 11:02 #4
NFTS-Pro
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 11:04 #5
du er oprettet som admin på puteren selvf?
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 11:04 #6
yes, der er kun mig som bruger.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 11:07 #7
der er 3 faner. Den i midten er sikkerhedsfanen
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 11:07 #8
hvis du højreklikker på databasen...
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 11:09 #9
Ved egenskaber for en database har jeg kun: Generelt og Dokumentinfo
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
13. august 2003 - 11:12 #10
underligt... hvis du siger at du er admin burde du også kunne det.
Avatar billede rodehoved Nybegynder
13. august 2003 - 11:13 #11
hvis du virkelig vil vide om du er admin skal du kigge i
administrative værktøjer - computeradministration - lokale brugere og grupper - brugere - egenskaber for den bruger du er logget ind som
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 11:15 #12
Jeg er administrator
Avatar billede rodehoved Nybegynder
13. august 2003 - 11:17 #13
Du kan se om det nu osse er en pro ved at gå ind i stifinder og klikke på hjælp - om windows... For du skal kunne gøre det ellers
Avatar billede hossein Nybegynder
13. august 2003 - 11:31 #14
Åbn denne computer - Klik på menupunktet Funktioner - Mappeindstillinger - Klik på fanen Vis - Fjern flueben i "Brug Enkel Fildelign" så skulle du gerne få adgang til fanen sikkerhed.
Avatar billede zetn Nybegynder
13. august 2003 - 12:43 #15
Nu har jeg fået sikkerhed frem ved hjælp af det indlæg fra Hossein, hva så?
Avatar billede hossein Nybegynder
13. august 2003 - 12:55 #16
Hvad er problemet? Kan du ikke opdatere eller tilføje noget i din DB? så skal du under sikkerhed--> avanceret gi' rettigheder til Iuser eller grupper eller brugere osv. Lige nu sider jeg ikke ved en winXP pc for at kunne gi dig mere eller bedre info. Men alt er under sikkerhed.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. august 2003 - 12:58 #17
Åbn mappen C:\Inetpub\wwwroot (eller den mappe du vil give skrive rettighed) højreklik på din mappe med databasen - Vælg egenskaber - Klik på fanen sikkerhed - giv her IUSR skriverettigheder.

Se mere her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp
http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp  Og læs først helt nede i bunden..