Avatar billede pmn Nybegynder
12. august 2003 - 21:32 Der er 1 kommentar

Listning af database servere (ej kun MS SQL)

Jeg er ved at lave en applikation der kan liste alle database servere på et givent netværk, jeg kender allerede SQLDMO, men det hjælper ikke hvis det er andre typer der er installeret.

Hvorledes vil man kunne liste samtlige Oracle servere + deres databaser, findes der noget lignede SQLDMO ??

Mvh
PMN
Avatar billede trer Nybegynder
27. januar 2004 - 16:37 #1
Oracle har deres egent netværksbibliotek kaldet SQL*NET. Der findes API til bla. java og C/C++.  Du kan installere de forskellige dele sammen med oracle client tools.