Avatar billede stinepedersen Nybegynder
12. august 2003 - 14:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvilken processor skal jeg vælge

hej.

jeg skal ud og investere i et nyt bundkort, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. jeg har besluttet mig for at købe en p4 2,8 ghz med en fsb på 800 MHz.

er der nogen gode forslag til hvad jeg skal vælge.

jeg har kigget på et bundkort der hedder lanparty, men skriv endelig hvis i har nogen gode ideer.

- knus stine
Avatar billede dj-pede Nybegynder
12. august 2003 - 14:26 #1
Jeg kører selv med et Asus-kort... Det kan fås med indbygget lan og lydkort, som virker fortræffeligt.. Læs om dem via EDBpriser.dk..

Har umiddelbart ikke lige hørt om det lanparty-BK, men Asus er kendte for at lave nogle gode Bundkort..

Gå ind på http://www.tomshardware.com/  ... Her finder du gode informationer om forskelligt hardware.. Test's, meninger mv.
Avatar billede mrweb Nybegynder
12. august 2003 - 14:30 #2
Personligt har jeg for nyligt købt et ABIT IC7-g med en P4 2.4GHz 800Mhz FSB og 2x512 paired DDR-3200 RAM hos www.SHG.DK.www.hardware-test.dk er denne kombination rost til skyerne, idet den nemt og nogenlunde uden videre kan overclockes til 3.7GHz!!! I en sammenligning med en 3.0GHz processor, klarede 2.4GHz processoren sig næsten lige så godt! Bundkortet har næsten alt hvad hjertet kan begære, firewire, USB2, SATA, lyd mm...
Avatar billede dj-pede Nybegynder
12. august 2003 - 14:41 #3
Lyder også som en nice kombo.. Mit kort giver også let mulighed for overclock'ning.. Valget er dit.. Det kommer jo også an på prisen :) Sådan er det for det meste..

Men http://www.tomshardware.com/ fortæller mange dejlige ting om den enkelte Hardware :)
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
12. august 2003 - 14:53 #4
Hej Stine

Det kommer lidt an på hvad du vil få efter. Jeg personligt er ligeglad med om det kan overclockes, jeg går mere efter stabilitet, og onboard stuff. Jeg har selv et Microstar 845PE Max2-FIR (onboard lyd, firewire, usb2.0, Raid, gigaLAN, Bluetooth o.s.v.) Men det er helt klart at du skal nok holde dig til de mere kendte mærker abit, asus, MSI, Tyan, Intel..

Mvh Michael
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. august 2003 - 19:41 #5
Og jeg vil anbefale et Microstar 875PE NEO-FIS2R der også har alt hvad hjertet kan begære. Bl. a. raid med og uden S-ata. Men vi anbefaler jo nok alle smmen det vi har eller det vi gerne ville have.
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
13. august 2003 - 07:58 #6
Jeg vil faktisk også anbefale et MSI men et 865PE Neo2-FIS2R. Jeg mener selv at MSI er blevet meget stabile igennem de sidste par år, og at Asus kun lever på deres navn.
Avatar billede stinepedersen Nybegynder
22. august 2003 - 11:42 #7
jeg har enelig fundet ud af hvad jeg ville have. Mit valg blev et gigabyte GA-8KNXP ATX med en p4-2,8/800 ghz cpu og et radeon 9600 pro. men tusind tak for jeres allesammen indlæg