Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:16 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

ændring af config.sys

jeg skal ændre min config.sys, men kan ikke finde nogen config.sys. Jeg har søgt de gamle spg igennem, men ikke fundet noget der kunne bruges. Jeg har hentet det der msconfig program hvor man kan se system.ini, win.ini osv., men der er ikke noget med nogen config.sys... er der nogen der har en ide til dette?!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. august 2003 - 13:17 #1
Er der overhovedet en config.sys i Windows 2000? Hvis der er, skal du huske at slå vis skjulte filer til.
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:18 #2
det er der ikke... det er jo derfor...
Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2003 - 13:18 #3
åbn stifinder:
funktioner->mappeindstillinger->vis-> fjern hakket i "skjul beskyttede operativsystemfiler" så skulle den være i c:\
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:19 #4
det har jeg gjort.. der er ikke nogen..
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 13:19 #5
hvad præcis skal du i config.sys ??
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:20 #6
ændre min "files=99" til "files= 125"
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 13:20 #7
Ja men hvis der ligger en, skulle den også gerne være tom.
Eller dvs. indeholde noget a la "Boot up system genereated file." eller lignende. Ikke nogen config.
haps >> hvad skal du bruge det til?
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2003 - 13:26 #8
Prøv følgende:

START > RUN > SYSEDIT

Hvis du har en Config.sys så kan du se den der! Hvis ikke kan du bare oprette en ny fil og kalde den config.sys. Dette kan gøres med eks. Notepad!
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:28 #9
karser-> Det virker helt perfekt... takker... :) læg lige et svar..
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2003 - 13:29 #10
;o) Velbekomme!
Avatar billede evildon Nybegynder
12. august 2003 - 13:29 #11
Jeg mener at den form for instillinger bliver lavet i egenskber for denne computer.
Hæjreklik på denne computer så er der et faneblad der hedder advanced. Der inde er der en knap som hedder "Environment Variables" Der sættes det.
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2003 - 13:35 #12
evildon > jeg kan ikke finde den indstilling på min win2k? Så det tror jeg ikke... :)
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:41 #13
du skal lige ind under egenskaber, og så er den dér...!
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2003 - 13:46 #14
...ja så langt er jeg nået! Men der står intet om "files=xx"???
Avatar billede evildon Nybegynder
12. august 2003 - 13:47 #15
Du skal bare skrive den selv.
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2003 - 13:51 #16
Ok! Fair nok!

...men når du så angiver denne værdi i "Environment Variables", skrives der så ikke bare "files=xx" i config.sys?
Avatar billede evildon Nybegynder
12. august 2003 - 13:57 #17
Det er noget med at der er flere "lag" af variabler Windows 2000 har. Så jeg tror ikke den gemmer det i den config.sys.
Avatar billede evildon Nybegynder
12. august 2003 - 13:58 #18
Fordelen ved at gøre det her skulle være at man ikke behøver at genstarte ens maskine for at få det til at virke.