Avatar billede vipervip Nybegynder
12. august 2003 - 12:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

php.ini problem

hej

jeg har knoklet med et virtual hosting problem, og kan ikke helt gennemskue det mere.

når jeg ikke bruger virtual hosting går den fint ind i c:/apache/htdocs/
men jeg skulle gerne have den til at gå ind i C:/apache/htdocs/domain
hvilket jeg vil gøre med virtual hosting da der kommer flere sites på. problemet er at den her melder internal server error.
jeg har så i php.ini ændret root fra htdocs til domain (som et forsøg), hvilket fik det domæne til at virke, men det giver mig jo bare et nyt problem når næste site kommer på.

kan jeg tilføje noget i php.ini hver gang jeg laver et site eller har i andre gode forslag.

på forhånd tak, jeg er rimeligt ny i det her, så helst uddybende og forståelig svar.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 12:20 #1
Her er en god guide til hvordan du gør. Du skal egentlig ikke bruge php.ini til noget som helst når du leger med virtual host.
http://www.sukos.dk/apache/apache_vhosts.shtml
Avatar billede vipervip Nybegynder
12. august 2003 - 12:30 #2
jeg har kigget på sukos, og fulgt eksemplet hvilket virker lige bortset fra den internal error, hvilket har fået mig til at konkludere at det ikke er mit virtual host der er problemet, men det må ligge et andet sted

jeg kan fortælle at det er en typo3 install, jeg roder med,
Avatar billede vipervip Nybegynder
14. august 2003 - 15:34 #3
lukker