Avatar billede btolstrup Nybegynder
11. august 2003 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekspanderende vertical menu

Hejsa

Jeg er på jagt efter et script som kan give mig en menu der i funktionalitet og placering ligner den på Stockholm's Børs - http://www.stockholmsborsen.se

Se f.eks. "Kursnoteringar" eller "Statistik"

Er der nogle der kan hjælpe??

Mvh
BTolstrup
Avatar billede skovenborg Nybegynder
11. august 2003 - 20:18 #1
http://www.eksperten.dk/spm/386228

Du må ikke to ens spørgsmål på samme tid - så luk det her (eller det andet).
Avatar billede roenving Novice
12. august 2003 - 02:25 #2
Jeg har selv lavet denne, som indeholder en funktionalitet, jeg godt kan lide, men jeg har heller ikke så mange punkter i mine undermenuer, men det er 'a piece of cake' at fjerne tabeller og undgå udvidelserne, hvis det er det du kan bruge:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<HTML>

<HEAD>

<TITLE>Turneringsmenu</TITLE>

<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<LINK HREF="turnstyle.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
<SCRIPT LANGUAGE="javascript" TYPE="text/javascript" SRC="funktioner.js"></SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE="javascript" TYPE="text/javascript">
var men = 5;// Number of active menus

function posText(){
  for(i=1;i<=men;i++){
    elm=document.getElementById('menupunkt'+i)
    for(var zx=zy=0;elm!=null;zx+=elm.offsetLeft,zy+=elm.offsetTop,elm=elm.offsetParent);
    obj=document.getElementById('menutext'+i);
    obj.style.left=zx+45+"px";
    obj.style.top=zy+5+"px";
  }

function showFrame(frm){
  par=getI(top.document,frm).parentNode;
  frms=getTs(par,"IFRAME");
  for (i=0;i<frms.length;i++){
    if (frms[i].id==frm){
      frms[i].style.display="block"
    }else{
      frms[i].style.display="none"
    }

function showMenu(nr){
    obj=document.getElementById('menutext'+nr);
    obj.style.display="block";
}

function hideMenu(nr){
    document.getElementById('menutext'+nr).style.display='none';
}
</SCRIPT>

</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#0099CC" STYLE="display:block;overflow:no" ONLOAD="posText()">
<DIV ID="menu" STYLE="display:block;overflow:no">

    <DIV ID="menuover" CLASS="menuOverskrift" STYLE="display:block">Hvad vil du</DIV><BR><BR>
  <TABLE ONMOUSEOVER="showMenu(1);" ONMOUSEOUT="hideMenu(1);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt1" CLASS="menuPunkt" STYLE="display:block"><A HREF="java script:showFrame('Start');">Start/Instruktion</A><BR>
    <DIV ID="menutext1" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;"><A HREF="java script:showFrame('Start');">&nbsp;&nbsp;Start&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</A></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>
  <BR>
    <TABLE ONMOUSEOVER="showMenu(2);" ONMOUSEOUT="hideMenu(2);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt2" CLASS="menuPunkt" STYLE="display:block">Indtastning m.v.<BR><BR>
    <DIV ID="menutext2" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;"><A HREF="java script:showFrame('Init');">&nbsp;&nbsp;Start&nbsp;ny&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</A><BR><A HREF="java script:showFrame('Players');">&nbsp;&nbsp;Spillere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</A></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>

    <TABLE ONMOUSEOVER="showMenu(3);" ONMOUSEOUT="hideMenu(3);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt3" CLASS="menuPunkt" STYLE="display:block">Menu 3    <BR><BR>
    <DIV ID="menutext3" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;">&nbsp;&nbsp;menutext3&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext3&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext3&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>

    <TABLE ONMOUSEOVER="showMenu(4);" ONMOUSEOUT="hideMenu(4);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt4" CLASS="menuPunkt" STYLE="display:block">Menu 4    <BR><BR>
    <DIV ID="menutext4" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;">&nbsp;&nbsp;menutext4&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext4&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext4&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>

    <TABLE ONMOUSEOVER="showMenu(5);" ONMOUSEOUT="hideMenu(5);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt5" CLASS="menuPunkt" STYLE="display:block">Menu 5    <BR><BR>
    <DIV ID="menutext5" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;">&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>

</DIV>

</BODY>

</HTML>
Avatar billede btolstrup Nybegynder
12. august 2003 - 15:27 #3
Søger noget som kræver aktiv styring fra brugeren - dvs. at brugeren skal trykke for at der sker noget. Både når det gælder om at åbne det første link, men også undermenuer hele vejen ned.
Avatar billede roenving Novice
12. august 2003 - 15:47 #4
Det klares ved at sætte onclick på i stedet:

Eksempel med det sidste:

    <TABLE ONMOUSEOUT="hideMenu(5);"><TR><TD>
    <DIV ID="menupunkt5" CLASS="menuPunkt" onclick="showMenu(5);" STYLE="display:block">Menu 5    <BR><BR>
    <DIV ID="menutext5" CLASS="menuText" STYLE="display:none;z-index:2;position:absolute;">&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;menutext5&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR></DIV></DIV>
    </TD></TR></TABLE>

-- men der skal jo også gøres plads til alle undermenuer mv.

-- så jeg ville hoppe over på:

http://www.burmees.nl/menu/menus.htm
http://www.milonic.com/menu/
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html
http://www.brothercake.com/dropdown/index.html

og se, hvad jeg kunne finde -- specielt Thomas Brattlis (dhtmlcentral) er værd at kigge på !-)
Avatar billede btolstrup Nybegynder
07. september 2003 - 09:07 #5
Lukekr spørgsmålet - takker for alles kommentarer