Avatar billede renny Nybegynder
11. august 2003 - 18:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

opsætning af zyxel 10W og zyxel 2we

Hej

Jeg har opsat en zyxel 10W på kontoret og en Zyxel 2we derhjemme, men kan ikke på hul i gennem vpn.

Jeg har opsat dem som der står i det pdf dokument som er tilgængelig på Zyxels website.

Hvad gør jeg galt, jeg er helt nybegynder på dette felt
Avatar billede jensbchr Nybegynder
11. august 2003 - 20:31 #1
Hvad har du mellem Zywall og internettet?

Har du en router skal der laves noget opsætning på den / disse!
Avatar billede riisager Nybegynder
11. august 2003 - 23:02 #2
kan du ikke beskrive, hvordan ud har opsat de to bokse, samt om der sidder andet udstyr mellem zywall'erne og Internettet.
Hvilke Internet forbindelser/udbyder bruger du ?
Avatar billede renny Nybegynder
12. august 2003 - 17:43 #3
Jeg har talt med TDC og de sagde at mon router skulle omkonfigureres, så det prøver vi lige!

jeg har en TDC profesionel 2mbit med en cisco 800 router
Avatar billede renny Nybegynder
12. august 2003 - 17:55 #4
hvor meget opsætning er der i at bruge Zyxel 10w til router og fjerne tdc Cisco 800
Avatar billede riisager Nybegynder
12. august 2003 - 22:49 #5
Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal blotangive IP-adresse, maske og gateway under WAN indstillingerne i Zywallen, så skulle Internet forbindelsen gerne rulle.
Efterfølgende, skal VPN forbindelsen så sættes op.
Avatar billede j.per Nybegynder
13. august 2003 - 10:19 #6
Jeg taler på rennys vejne.. jeg er blevet sat på opgaven at få det til at virke..
På det nuværende net er der fra stikket i vægen erder en Simens XpressLink ADSL modem. der fra går det viderer til en Cosco 800 router og ud til pc-erne..
Pc-erne får en ip der ser sådan ud:
IP : 80.160.27.58 til 80.160.27.62
Mask : 255.255.255.248
Gateway : 80.160.27.57

.57 må være ip-en på Cisco 800 routeren??
hvilken ip har modemet så??
Hvordan skal man eventuelt om configurerer det så det køre med Zyxel som router istedet for Cosco 800..?????
Avatar billede renny Nybegynder
19. august 2003 - 17:02 #7
jeg har nu fjernet cisco 800 router men kan stadig ikke få hul igennem VPN
Avatar billede renny Nybegynder
19. august 2003 - 17:04 #8
skal der installeres noget software på klienten, eller skal der bare komme et netværksdrev mere når jeg går ind i andre computere
Avatar billede riisager Nybegynder
19. august 2003 - 22:38 #9
lige for at få det helt på plads :
sidder Zywall10w direkte på en Internet forbindelse med fast IP?
og er det samme gældende for Zywall2we?
Altså ingen routere eller andre netværkskomponenter mellem Zywalls og Internet forbindelsen?
Hvis det er tilfældet, burde det være en smal sag, at få VPN mellem de to til at virke.
Avatar billede renny Nybegynder
21. august 2003 - 07:56 #10
begge zyxel er direkte tilkoblet nettet, altså ingen router på zyxel2 siden er der et adsl modem
Avatar billede riisager Nybegynder
22. august 2003 - 23:11 #11
du bliver nødt til at fortælle mig hvordan du har forsøgt at oprette VPN forbindelsen.
Hvordan er den regel der er oprettet i Zywall10 og det samme i Zywall2 ?
Hvilken firmware version kører de to Zywall's med ?
Avatar billede upsmann Nybegynder
09. september 2003 - 13:01 #12
Fun :) - jeg sider og roder rundt for at finde ud af det samme :) -> http://www.eksperten.dk/spm/398424 <- måke, såfremt jeg får noget svar på det, kan hjælpe videre her bag efter.

Sidder selv på TDC - Zywall2 direkte opkoblet til i-net, men kan heller ikke "fange" zywall 10 på den anden destination :/
Avatar billede riisager Nybegynder
10. september 2003 - 23:30 #13
prøv at komme med nogle flere detaljer omkring dit netværk

Fase 1&2 : alle værdier i felterne på både Z2 og Z10 skal være de samme. Krypt., Authenti, ligeledes med Pre-shared key, mv.

Husk at z2 kun kan håndtere 2 VPN tuneller og der kan for hver tunnel kun angives én Ip adresse for maskinen på Z2's LAN. Denne IP adresse skal angives som Z10's remote address.

Begge firewalls skal have fast offentlig IP adresse. Ikke noget med routning undervejs. Ikke alle routere understøtter IPsec pass-through.
Disse offentlige Ip adresser angives som hhv. My IP og secure Gateway.

Jeg har ved flere lejligheder været nødt til at slette VPN konfigurationerne og genoprette dem igen. Selv om jeg var 100% sikker på at de var korrekte.

Check log filerne for IKE på begge firewalls - disse afslører næsten altid hvad der er galt.

En god idé er at åbne for remote Web adgang på begge firewalls, så man kan side på et netværk og administrere begge firewalls.
Avatar billede tofteng Nybegynder
29. september 2003 - 15:10 #14
Er dette spørgsmål stadig åbent renny ?
har præcis den opsætning du beskriver, det kører uden større problemer.
Avatar billede renny Nybegynder
20. februar 2005 - 11:43 #15
beklager jeg har glemt at acceptere