Avatar billede zeion Nybegynder
11. august 2003 - 16:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Commando i et Logon Script til at lukke Explore.exe

Så det nok er beskrevet skal jeg bruge en commando jeg kan exsikvere, så et ogon script kan dræbe explore.exe.

( vi snakker windows  nt4/2000/2003 server )
Avatar billede herlock Nybegynder
11. august 2003 - 17:23 #1
Kopier tlist.exe og kill.exe fra Win2k CD (Support dir) til c:\winnt\system32

Lav en bat fil med følgende indhold:

tlist.exe | find /i "iexplore.exe" >temp.txt

for /f "delims=  tokens=1" %%i in (temp.txt) do kill.exe %%i

call dinbat.bat
indsættes i logon.bat
Avatar billede herlock Nybegynder
11. august 2003 - 17:24 #2
ups...explore istedet for iexploere :)
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2003 - 17:56 #3
herlock => undskyld for spam, men har du et link til en side med basale funktioner man kan bruge?
Avatar billede herlock Nybegynder
11. august 2003 - 18:11 #4
dea_pg: Basale funktioner ?

Kan du venligst uddybe hvad du betragter som basale funktioner ? :)
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2003 - 18:29 #5
kopiering af mapper (inkl. overskrivning af filer) - si' til hvis du vil have lidt point for det

Morten
Avatar billede herlock Nybegynder
11. august 2003 - 18:31 #6
rmdir /?
Avatar billede herlock Nybegynder
11. august 2003 - 18:33 #7
rigtig mange af kommandoerne stammer direkte fra DOS så måske det var en ide at læse lidt ;)

Og så igen...mange DOS kommandoer stammer fra UNIX miljøet...så måske det var en ide at læse om rigtige operativ systemer såsom linux istedet :)