Avatar billede rusti Nybegynder
11. august 2003 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hentning af brugere på et domaine

Hvordan får man på en xp pro hentet en bruger på domainet og lagt brugeren ind under gruppen administrator. hver gang jeg forsøger leder den bare på lokal maskinen men den skal hente dem fra serveren på domainet. jeg har prøvet at skrive domaine/bruger og derefter trykket på kontroler navn men den siger bare at der ikke er nogle brugere der hedder sådan.
Avatar billede rarom Nybegynder
11. august 2003 - 14:56 #1
lyder som et dns problem. Kontroller at den står til at bruge jeres egen dns server og ikke en udenbys. Problemet ligger i at pc ikke kan finde den domainkontroller(w2k server) hvor brugeren er, det står nemlig i dns. Såfremt den bruger den rigtige dns, mangler din dns nok domainkontroller records. Dette kan du rette ved at restarte netlogon services på den server hvor du har dns. Jeg går ud fra at dine servere er w2k server og at din dns server enten DC eller meldt ind i domainet
Avatar billede wheeney Nybegynder
11. august 2003 - 15:25 #2
eller også er det fordi du bruger forkert syntax... du skal angive den således: domain\brugernavn og ikke domain/brugernavn
Avatar billede karser Nybegynder
11. august 2003 - 18:09 #3
Du kan også angive det som:

bruger@domæne
Avatar billede janpo Nybegynder
11. august 2003 - 20:13 #4
Du har set at den linie hvori dit computernavn står er en "Drop-Down" liste ? Der vælger du dit domæne istedet.
Avatar billede rusti Nybegynder
23. maj 2005 - 03:06 #5
virker ikke