Avatar billede balltown Nybegynder
11. august 2003 - 12:41 Der er 6 kommentarer

W2K FTP server i NT domæne

Jeg har sat en FTP server op i W2K i et NT4 domæne. Jeg kan kun få kontakt til den som anonymous. Kræver den AD for at kunne understøtte specifikke domænebrugere ???
Avatar billede dinkie Nybegynder
11. august 2003 - 12:47 #1
Hvilken ftp klient bruger du? Er du ude på at bruge Windows Integrated Authentication..?
Avatar billede balltown Nybegynder
11. august 2003 - 12:52 #2
Jeg prøver blot at tilgå FTP-serveren fra IE. Det går OK med, hvis jeg tillader anonym adgang, men tillades ikke ved jeg præciserer en domæne-bruger. Jeg vil ikke benytte af integrerede Windows funktioner. FTP serveren skal i praksis tilgåes via en telnet.
Avatar billede dinkie Nybegynder
11. august 2003 - 12:58 #3
Nu har jeg desværre ikke pillet meget med FTP på IIS da jeg synes den er dårlig.. Men jeg mener at hvis du adder en domainbruger så vil den bruge Integrated Authentication.. I IE6 er det ikke slået til som standard men kan gøres via "Internet Options" - "Advanced - under punktet "Security" "Enable integraed windows...."
Avatar billede serverservice Praktikant
11. august 2003 - 13:35 #4
Det afhænger lidt af hvilken type server DC eller Membersrv, men i princippet kan du bare oprette brugeren på din w2k maskine - nu kan du logge ind med pågældende bruger.
Avatar billede balltown Nybegynder
12. august 2003 - 11:53 #5
Da W2K-serveren står i et NT4-domæne er den følgelig en memberserver, men nummeret med den lokale bruger fungerer.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. august 2003 - 11:56 #6
ok du skal se på dine brugerrettigheder i IIs manageren..