Avatar billede alling Nybegynder
10. august 2003 - 14:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gammel grafikkort til nyt bundkort ?

Hej

Jeg har et pixelview Geforce2 MX100/200 med 64 mb sdram (mvga-nvg11am) det kører 2 x agp i mit gamle bundkort. Jeg har kunnet finde ud af at det er et 2/4 x AGP kort, men mit nuværende understøtter kun 2 X.

Nu har jeg købt et Asus P4P800 med 8xAGP som også kan køre 4 x AGP, men jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg kan bruge mit gamle 2/4 x agp, for der er vist noget med at spændingen er forskellig.

Nogen der kan hjælpe med et input ??
Avatar billede krsk Nybegynder
10. august 2003 - 14:47 #1
Hej Alling

Dette er link har specs'ene over di t bundkort.

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800%20Deluxe&langs=01

og som du kan se står der 1.5v ONLY, så som jeg tolker det vil jeg mene at dit geforce2 kort skal overholde dette.

Jeg har ikke kunne finde nogle specs. på dit grafikkort, men det står i din manual...

Prøv lige at kontrollere det.
Avatar billede alling Nybegynder
10. august 2003 - 15:08 #2
hej krsk

Tak for svaret.

Jeg har manualen til ASUS, men ikke til grafikkortet da det er købt som bulk. Og det er der hele problemt ligger begravet :-)

Det burde jeg naturligvis have tydeliggjort, men derfor kan jeg desværre ikke give dig point endnu :-(

Frank
Avatar billede alling Nybegynder
10. august 2003 - 15:08 #3
hej krsk

Tak for svaret.

Jeg har manualen til ASUS, men ikke til grafikkortet da det er købt som bulk. Og det er der hele problemt ligger begravet :-)

Det burde jeg naturligvis have tydeliggjort, men derfor kan jeg desværre ikke give dig point endnu :-(

Frank
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. august 2003 - 15:33 #4
jeg har et Prolink Geforce2 MX også.. det køre AGPx4 hos mig
Nu kan jeg ikke lige se min AGP Vcore, men jeg mener den køre 1.5v
Avatar billede allanfo Praktikant
10. august 2003 - 15:36 #5
Er AGP-soklen ikke lavet sådan, at det ikke er muligt at montere et grafikkort, som arbejder med den forkerte spænding?
Avatar billede krsk Nybegynder
10. august 2003 - 16:06 #6
Hmmmm...han har en pointe den gode mand...

Kig i din motherboard manuel, jeg er fuldstændig sikker på at der en agp lampe på dit board som vil lyse, såfremt du monterer et grafikkort som har forkerte specs. Den vil lyse grønt hvis alt er ok.

Så prøv bare at smække det i.
Avatar billede krsk Nybegynder
10. august 2003 - 16:12 #7
En anden ting:

Du kan iøvrigt når nu jeg tænker mig om, bare sætte det i...pga. det er et gammelGrafikkort til et nye M.board....hvis det var omvendt ville det være en skidt idé at prøve....Men i de fleste tilfælde vil det være fysisk umuligt at få kortet i, da de ikke passer sammen.

Så svaret må være: Prøv det :-)
Avatar billede alling Nybegynder
13. august 2003 - 15:22 #8
Ja, jeg prøvede det, og det kører sku bare....

Tak for alle input...