Avatar billede remisen Nybegynder
09. august 2003 - 18:47 Der er 7 kommentarer

Underclocking/cpu vil ikke kør fuld hastighed

Hej derude
vi har et mobo ecsl7vta med en amdxp 2400 cpu
men lige meget hvad vi gør kan vi ikke få den til at køre 266 m hz uden den fryser.
Den kører fint på 200 mhz men den viser ikke mere end 1500 mhz
hilsen
Alan
Avatar billede halifax Nybegynder
09. august 2003 - 23:32 #1
CPU Speed, HostClock, whatever det hedder i din BIOS skal være 133MHz, som er hastigheden for cpu bussen. Herefter kører den 266MHz internt på systembussen, FSB.
Punktet i BIOS findes sikkert under noget som "Frequency & Voltage"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 23:38 #2
Prøv evt. at opdatere bios på den. Er det xp, der er på den ?
Avatar billede remisen Nybegynder
11. august 2003 - 10:00 #3
Biosen er opdateret og der er xp på den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2003 - 10:04 #4
Jeg vil foreslå at du downloader denne diskette og tester din ram. Er den fejlfri, sætter du den til 133 (266) og tester den igen. Kommer der nu fejl kan din ram simpelthen ikke køre ved denne hastighed.
http://www.webattack.com/get/memtest86.shtml
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 10:19 #5
Hvad er CPU temperaturen ?. Hvilken køler sidder på ?. Det kan være årsagen til ustabiliteten.

Hvilken sidder der i ?.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
20. august 2003 - 21:38 #6
Jeg har samme mobo, og en xå 2600+ 333 fsb, og inde i det der Voltage noget kan jeg kun få min op på 132, rimeligt underligt, inde under en af de andre menuer kan man os se hvor hurtigt cpu og ram kører, og der kommer det os kun på 133, skulle man ik mene at det skulle op på 266 da det jo er ddr ram, som er det eneste der kan køre på boardet?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. august 2003 - 01:29 #7
zerubbabel - Er du sikker på din XP2600+ er med 333 FSB. Jeg går ud fra det er en XP Thoroughbred og den model findes til både 266 og 333 FSB. Er det modellen til 266 FSB passer det med 133 på både cpu-bussen og ram-bussen.
DDR=DoubleDataRam, der selv klarer at doble arbejdshastigheden til 266.