Avatar billede nupo Nybegynder
09. august 2003 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Medion bærbar - er det et godt mærke ?

Hej........
Jeg skal til at ha en ny bærbar og er faldet over en Medion (Med30001035dk) i Elgiganten til 15999kr.
Sælger siger at Medion er et godt mærke , et af tysklands bedste.
Men er det korrekt , er medion et godt mærke ???.
Er der nogle der har erfaring med medion ???.
Mvh Nupo........
Avatar billede lrd Nybegynder
09. august 2003 - 14:13 #1
Avatar billede keysersoze Guru
09. august 2003 - 14:16 #2
Medion _er_ tysklands største mærke og de sælger som regel noget rigtig store computere (og andre ting) til en pris der ligger en del under de andre mærker.

Dog skal man være lidt opmærksom alt efter hvad man skal bruge deres computere til - medion benytter fx sjældent mobile processors hvilket bruger mere strøm, danner mere varme så køleren skal køre med hvilket så igen bruger mere strøm og larmer mere. Derfor vil en Medion til kontorbrug gennem en helt dag sjældent være en god løsning - men til privat forbrug et par timer om dagen er det en god maskine.

Desuden har jeg også kun oplevet god support m.m. når det gælder Medion
Avatar billede lrd Nybegynder
09. august 2003 - 14:18 #3
http://www.laptop4u.dk/

Jeg har næsten lige køb den tredje fra toppen. Kanon bærbar efter min mening
Avatar billede lrd Nybegynder
09. august 2003 - 14:19 #4
Vi har i dag sænket priserne på Asus, så der nu virkelig er plads til at lave en god handel før studiestart. De nye M2400N og S1300N serier er blevet endnu mere attraktive. Fx. får man for 13495,- inkl. moms en lækker ny Asus M2400N, med 512MB DDR RAM, 40GB harddisk og DVD-CDRW combodrev samt lav vægt på kun ca. 2,2 kg. De er baseret på den nye Intel Centrino teknologi, der sørger for lang batterilevetid (4-5 timer) og trådløst netværk. En Intel Centrino 1300 MHz CPU svarer ca. til en Pentium 4 2000 MHz i ydelse.

Skal du bruge en desktop-afløser, er der lige kommet en ny specialudgave af L3800 serien. Den understøtter ikke portbar (portreplikator), men er til gengæld utrolig billig.
Kun 13995,- inkl. moms for en workstation maskine med Mobile Pentium 4 2200 MHz, 512MB RAM, 60 GB harddisk og 15" SXGA TFT skærm (1400x1050 i opløsning)
Se konfigurationer og priser her på L3800
Se konfigurationer og priser her på M2400N

Desuden er der special kampagne på M2400E - P4-1800 Mobile, 384MB RAM og DVD-CDRW drev. 11495,- inkl. moms.
Avatar billede nupo Nybegynder
09. august 2003 - 14:44 #5
Hej......
Tak for svar.
Jeg lige læst en hel del om medion på eksperten og det ser jo ikke helt dårligt ud.
lrd/ jeg er/var nok også til de mere kendte mærker , men jeg syntes at Medion har det fedeste design og det betyder også noget da den skal erstatte min stationær pc.
Men jeg vil lige kigge lidt på laptop4u.
Ps. lrd smid også lige et svar :o)
Takker igen :o)
Mvh Nupo........