Avatar billede uffe23 Nybegynder
09. august 2003 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. sikkerhed

Jeg har inatalleret Zonealarm 3xxx, Norton 2003, Ad-adware6.0, Browser Hijack Blaster og SpywareBlaster. Jeg er efter hånden rimelig nervøs for at min computer igen skal blive inficeret af trojan eller lign. så jeg har suppleret min virusscanner og Firewall med de andre nævnte værktøjer men er lidt i tvivl om det er ok og hvorfor giver Browser Hijack ikke et lille vindue som alle andre programmer på skrivebordet? når programmet åbnes står det at den er enabled!!2 spørgsmål jeg ville være meget glad for at få besvaret:)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 14:04 #1
Det gør Browser Hijack ikke, den ligger bare og lurer i baggrunden.*S*
Men et godt råd vil være at afinstallere Browser Hijack Blaster igen, og installere Spywareguard i stedet for, der er et eller andet kompatibilitetsproblem med Browser Hijack, som desværre ikke er løst endnu, og ydermere er den nye udgave af Spywareguard den overlegen i ydelse.
Jeg håber du kan bruge det til noget, ellers spørger du bare så må vi uddybe det.*S*
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede uffe23 Nybegynder
09. august 2003 - 14:56 #2
Takker men er der ikke probs med Spywarequard og Ad adware?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2003 - 15:00 #3
Nej, ikke så vidt jeg ved, og jeg har begge installeret.
Avatar billede uffe23 Nybegynder
09. august 2003 - 15:07 #4
Fint og thx. det skal prøves!
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. august 2003 - 16:56 #5
Rigtig som fromsej siger. Der har vist sig nogle konflikter mellem Browser Hijack Blaster og SpywareGuard således at programmøren nu anbefaler SpywareGuard i og med den har samme gode sikring mod hijacking som BHB.
Se her http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903&group=2&thread=9495
mvh
perhaps/Team Spywarefri.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2003 - 21:15 #6
Hvis du er bange for den slags er der særligt to typer programmer der giver sikkerhed. Et host based intrution Detection system og en firewall med stateful inspection, Firewallen bør være in a box placeret mellem din maskine og routeren. Kik f.eks. på zywall serien.
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. august 2003 - 21:34 #7
Der findes også rigtig gode trojanscannere. Der er tre som skiller sig ud og som allesammen koster mellem 200 og 400 kr. Det er TDS-3, TrojanHunter og Boclean. TDS-3 og TrojanHunter kan du få i en trial. Boclean må du betale straks men der er penge-tilbage-garanti hvis du er utilfreds.
Avatar billede uffe23 Nybegynder
10. august 2003 - 15:27 #8
Ok det er fed info