Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 13:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

fat/fat32 til raw

Nogen der kender nogen programmer til, at omdanne FAT/FAT32 til RAW?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 13:51 #1
Tror du bliver nødt til at forklare lidt nærmere, idet fat/fat32 er et filsystem som styres af et dos eller windows styresystem, mens "raw" blot er et upartitioneret lagerområde, som kan bruges af et hvilket som helst program, der kan tilgå det, som f.eks. databaseprogrammet Informix.

Så man kan sige at det faktisk ville være et ok svar at slette partitionen, idet det så er et raw lagerområde,
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 14:00 #2
Det er fordi, at jeg er ''kommet til'', at formatere min mp3-afspiller til FAT32 - Nu vil jeg gerne ha den til, at blive RAW igen. Derfor vil jeg gerne ha et program, som vil ku gøre det :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 14:07 #3
Hvis du fjerner partitionen, skulle den blive RAW igen, så ovenstående svar var faktisk rigtigt nok. RAW betyder blot at den ikke er partitioneret.

Hvis du har windows 98, kører du programmet fdisk, og kan herinde fjerne partitionen.
Kører du windows 2000 eller xp, højreklikker du denne computer og vælger administrer i menuen. Herinde vælger du disk håndtering og kan så fjerne partitionen.

Advarsel !! Sørg nu for at slette den rigtige partition !!!! Check størrelsem så du er sikker.
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 14:08 #4
Jeg takker :) Prøver det lige
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 14:10 #5
Hmm.. Den kan ikke se mit (G:) Drev
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 14:11 #6
En anden gang, så vent med at acceptere et svar til du har afprøvet det og dit problem er løst :-)

Hvilket styresystem kører du med ?
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 14:12 #7
XP - Første gang jeg er på denne site :)
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 14:13 #8
XP Pro - Eng udgave
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 14:16 #9
Velkommen til. Jeg håber du får noget ud af dit ophold her :-)

Da du oprettede fat/fat32 partitionen, hvordan gjorde du det ?
I xp findes der ikke andre måder end diskhåndteringen, der kan fjerne og oprette partitioner. (nu har du checket at du kunne se hele disk håndterings-billedet, og ikke bare de "øverste" partitoner. Maximer evt. billedet)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 14:17 #10
Jeg går ud fra at vi snakker om en ekstern mp3 afspiller som bliver tilsluttet via usb eller sådan noget.
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 15:41 #11
Jo, det gør vi :)
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 15:41 #12
Jo, det er det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 15:55 #13
Hvordan formaterede du den til fat/fat32 ?
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 16:03 #14
FAT32 - Men jeg kan godt formatere den til fat også...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 16:04 #15
Ja ok, men det jeg gerne vil vide er hvordan du gjorde det. Altså fremgangsmåden.
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 16:05 #16
Gik ind i ''My Computer'' - klikkede på Removable Disk (G:) og så format.
Avatar billede lilla-prinsen Nybegynder
09. august 2003 - 17:22 #17
Hvad vil du forslå?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 18:17 #18
Jeg måtte lige ud og søge lidt efter en løsning. Jeg har egentligt aldrig haft den her problemstilling før.

Men det jeg har fundet ud af er at grunden til at du ikke kan se den i diskhåndtering er at det er et removable drive. Så windows skal narres til at tro at det ikke er et removable drive.
Højreklik my computer og vælg manage, klik device manager. I listen skal du finde dit usb-drev, vælge det, højreklikke og vælge properties. Her skulle der være et "checkbox" der siger removable disk. Fjern krydset i det og klik ok.
Prøv så at gå i diskhåndteringen igen og se om du nu kan se den. (og dermed fjerne partitionen)

Ovenstående var info jeg fandt på nettet. Jeg har ingen removable disk og kunne derfor ikke checke om det er korrekt.