Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:25 Der er 66 kommentarer

Programmør til projekt søges

seriøs programmør med tid og lyst til et spændende projekt søges...  har grafisk opbygning osv af siten men mangler den tunge del.
afsluttes projektet tilfredsstillende vil der være basis for andel i fortj. !!
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. august 2003 - 23:29 #1
fortæl nærmere,

du har altså et seriøst projekt, men kan ikke betale med mindre du kommer til at tjene på det ? .. hmm, lyder umiddelbart som en dårlig idé ...
Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:36 #2
hej ramlev.
jeg har en god ide og jeg kan lave det grafiske arbejde.. og jo jeg kunne da godt betale for ydelsen men jeg mener nok man kunne finde nogle her der kunne være interesseret i at lave et spændende projekt. det er svært at give timeløn så vil jeg hellere dele fortj ved salg. der bliver selvfølgelig en del tilretning bagefter så men slipper ikke helt projektet selvom det er færdigt.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. august 2003 - 23:36 #3
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. august 2003 - 23:38 #4
de fleste seriøse programmører er så seriøse at de tager betaling for deres arbejde.

Men du kunn ejo starte med at fortælle lidt om hvad det er der skal laves.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
08. august 2003 - 23:41 #5
Jeg er frisk.... Men vil godt have afklaret lidt om den betalin !
Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:45 #6
hvor d... lukker man de spm.?
Avatar billede cozey Nybegynder
08. august 2003 - 23:47 #7
accepter svarene!... ELler læg et selv og accepter...
Avatar billede cozey Nybegynder
08. august 2003 - 23:48 #8
somin noah>>>
Hvor gammel er du? ... (har meget at skulle have sagt)
Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:50 #9
Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:51 #10
har lavet web i 5-6 år men kun på grafisk plan
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. august 2003 - 23:52 #11
Avatar billede phpwiz Nybegynder
08. august 2003 - 23:54 #12
simon : Beskriv hvad du skal have lavet, så kan vi tage stilling til om vi vil lave det gratis, uden at have sikkerhed for at få noget for det.
Avatar billede simon_noah Nybegynder
08. august 2003 - 23:54 #13
jeg mailer dig.. ramlev
Avatar billede cozey Nybegynder
09. august 2003 - 01:55 #14
heh ... okay ... sjældent man møder en 36 årig der hedder simon :o) ... husk at alt skal gå igennem eksperten.dk ... måske vil du ikke have din idé til skue for alle, men skriv idet mindste lidt referencer til hvad du har lavet før...
Avatar billede mnv_dk Praktikant
09. august 2003 - 08:11 #15
jwg er også frisk
Avatar billede mjl Nybegynder
09. august 2003 - 09:03 #16
Utroligt!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
09. august 2003 - 09:07 #17
mjl>> ??? Forklar dig venligst...
Avatar billede mjl Nybegynder
09. august 2003 - 09:15 #18
Hvis ikke det forståes uden forklaring, så fred med det! Jeg skal nok blande mig langt uden om - jeg kunne desværre ikke lade være med at reagere, når man endnu engang ser "et underligt projekt" blive sat i havet! Sorry!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
09. august 2003 - 09:18 #19
Hehe..... Jeg vil også bare gerne have noget mere info, inden jeg går ind til det...
Avatar billede simon_noah Nybegynder
09. august 2003 - 16:12 #20
Kort Beskrivelse godt nok ikke helt dækkende men her kan du få en føling hvad jeg mener
1. 100% webbaseret kalender
2. 100% webstyring
3. betaling og aktivering automatisk via web
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. august 2003 - 16:16 #21
hvis man lægger en masse tid og kræfter i siden, men den ikke bliver solgt, så er der ingen form for betaling for anstrengleserne, eller har jeg misforstået ?
Avatar billede cozey Nybegynder
09. august 2003 - 16:19 #22
hmm... denne idé er da yderst udbredt via internettet i forevejen ... eller har du noget ekstra?
Avatar billede zimes Nybegynder
09. august 2003 - 16:20 #23
Skidesmart beskrivelse. Når du selv siger at den ikke er dækkende hvorfor så skrive den? Betaling af hvad? Aktivering af hvad? Lyder som om det projekt er dødsdømt fra start af med den kommunikation...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. august 2003 - 16:24 #24
tjah, at få en evt. fortjeneste, uden selv at lægge så meget i projektet, de fleste seriøse hopper fra allerede her.
Men okay, der er muligvis nogle 12-16 årige (dem har jeg intet imod) der måske gerne vil, men det vil være meget unfair overfor dem at "misbruge" dem til dette
Avatar billede simon_noah Nybegynder
09. august 2003 - 16:42 #25
jeg kan selvfølgelig også levere en nøjagtig spiseseddel på projektet men det ville blive en lang smørre..
vedr betaling ja så kan der da godt laves engangsbetaling men jeg vil unægtelig mene at det kunne være sjovere for en programmør at få en bid af kagen, måske en mærkelig mening men der vil løbende nok skulle rettes til så jeg mener det er det nemmeste.
Avatar billede cozey Nybegynder
09. august 2003 - 16:51 #26
DU kunne jo lave begge dele!... et startbeløb til programmøren, og så en hvis prcentdel af projektet... på den måde er han sikret penge, og du sikret at han hjælper i fremtiden ...!
Avatar billede c Nybegynder
09. august 2003 - 17:00 #27
kan du ikke lave en beskrivelse som du lægger ud på en internet side, og så sætter et link ind her... vil vil gerne vide noget om hvad det er der skal laves...
Avatar billede simon_noah Nybegynder
10. august 2003 - 23:34 #28
ok for at gøre en lang historie kort, så er ideen at jeg kommer med alt grafisk arbejde til "kalenderen" og programmøren sørger for at skidtet virker.
og som en fælles gevinst deles der i porten, det regnskabsmæssige kan der ikke være tvivl om da alle kunder skal tilmeldes via web. vi kunne oprette en samarbejdsaftale vedr. dette...
Men som sagt det er ikke et nemt job, og programmøren skal kunne selv kunne finde løsningen.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
10. august 2003 - 23:44 #29
Simon, jeg synes stadigvæk ikke du er kommet nærmere en fyldestgørende beskrivelse.

Der skal laves en kalender og et betalingssystem. Ok godt.
Så kan man danne sig et indtryk af hvad man skal arbejde med.

Men for at det på nogen måde kan være interessant, er du nødt til at uddybe informationerne om hvad selve konceptet går ud på.

Hvad er der specielt ved projektet?
Hvad skal folk betale for?
Osv, osv.

Forventet popularitet og indtjening er heller ikke ret brugbart. Det er en vurdering man selv må tage stilling til, på baggrund af de tilgængelige fakta.

Men ligenu er det ikke til at hitte hoved og hale i hvad du snakker om... :-)
Avatar billede mnv_dk Praktikant
11. august 2003 - 00:08 #30
Simon... Du kan ikke forvente at nogen vil gå ind til dette, med den beskrivelse du har lavet.... fordi:
1) Man er sikret penge af projektet, hvis det giver noget
2) Man ved ikke hvad projektet helt går udpå, og derm3ed kan man ikke vurdere om man selv mener der kan tjenes penge på det...
Som der er blevet forslået så lav et link til hele beskrivelsen!
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. august 2003 - 00:38 #31
Hvis man kigger på tidsforbruget til at lave sådan et website vil størstedelen af tidsforbruget nok ligge i programmeringsdelen. Vil den andel af fortjeneste du nævner bære præg af dette faktum og ligge på omkring 50% ? (Så får du vel en 30-40% for den gode ide)
Avatar billede simon_noah Nybegynder
11. august 2003 - 08:52 #32
jeg mener at der skal deles 50/50.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 02:05 #33
simon >> Du er stadigvæk nødt til uddybe dig.
Hvis du mener idéen er for unik og innovativ til at dele med offentligheden, så skriv din mail addresse, så folk kan sende dig en mail og du kan besvare med en mere fyldestgørende beskrivelse.

Det er den eneste måde du kan få seriøse henvendelser på.
Avatar billede cozey Nybegynder
12. august 2003 - 14:23 #34
Jeg tror hvad han mener er at han vil lave en kalender online, med et interface, som gør det muligt for brugerne (mod betaling) at tilmelde sig, og på den måde have mulighed for at holde styr på aftaler mm. online ... eller ???
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 16:10 #35
cozey >> Ja, man kan jo kun gætte ;-)
Men jeg tvivler på det er det hele?
Jeg har da lige for nyligt set en herinde, der har lavet noget i den stil, beregnet til at være gratis.
-> http://elskermad.dk/kontorchef.dk/
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 22:58 #36
Cozey har fattet ideen.  men det gælder bare for flere samtidige brugere..  der skal kunne bookes møder på tværs af hinanden... på samme skærmbillede forstås.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:00 #37
Et time-manager-community så at sige?
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:06 #38
yes korrekt...mailer lige et billede til dig jakobsynder
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:08 #39
hmm mail add ??
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:09 #40
Hehe, jeg synes nok du manglede noget der.
Kan du ikke uploade det i stedet?
Hvis ikke, så send det, så smider jeg det lige op.

kontakt (at) jakobsynder (dot) dk
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:16 #41
sendt
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:21 #43
som du kan se er det meningen det skal være en dagskalender..
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:25 #44
Jamen jeg forstår stadigvæk ikke helt hvor indtjeningsmuligheden kommer ind i billedet.
Hvorfor skal folk benytte det her?
Eller rettere, hvorfor skulle folk ville betale for at kunne benytte det her?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:28 #45
Jeg mener, man har jo kendt til kalenderen siden tidernes morgen.
I dag kommer de i tusindvis af varianter.
Den gammeldags papirskalender er stadigvæk meget populær.
Mobiltelefoner begynder at indeholde mere og mere avnacerede udgaver.
Ethvert styresystem kommer med en kalender. (Er dog ikke transportabel)
Der bliver produceret elektroniske minikalendre i massevis, med bluetooth og hist og mig her.
Det jeg savner ved dit projekt er den lille gnist, der siger: "Det her er værd at skifte til og endda betale for!"
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:31 #46
jo det er faktisk lige hvad de fleste små firmaer med 2-5 ansatte søger, men kalenderen skal selvfølgelig også kunne behandle flere.. jeg har derudover en stak ideer til ekstra funktioner som ikke skulle være helt umuligt at lave. men det primære er om der er en der kan lave det. ps den første er solgt for et fast beløb.  resten skal sælges på andre vilkår
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:34 #47
Hov, nu gik jeg automatisk ud fra det var et website, da du har smidt indlægget under PHP.
Nu snakker du om "den første er solgt..." - så jeg har måske taget fejl?
Eller taler du om "solgt", som "har vist interesse for"?
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:34 #48
vi har lavet ideoplægget sammen med et firma som rent faktisk har ledt i lang tid efter dette produkt, og tro mig ideen er såre simpel men den kan sælges...
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:36 #49
med solgt mener jeg solgt når den kører... og jo kalenderen er et 100% webbaseret produkt
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 23:39 #50
Det er muligt jeg tager fejl med min vurdering, men jeg tror ikke det er noget jeg, personligt, vil indlade mig på.

Jeg beklager, men håber at du finder ud af det.

PS: Jeg skal nok lade billederne ligge lidt endnu.
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. august 2003 - 23:42 #51
helt okay... tak for samtalen..
Avatar billede cozey Nybegynder
13. august 2003 - 02:59 #52
simon noah>>>
Hvilket firma vil gå med til en sådan aftale med dig, når du på nuværende tidspunkt ikke aner hvordan du skal lave det -og ikke engang har en programmør???... Det lyder ret tyndt!... Hvilket firma taler vi om?
Avatar billede simon_noah Nybegynder
13. august 2003 - 11:38 #53
hej cozey..
jeg har en aftale med et firma det må da være nok for dig..
og jeg har også en klar køreplan for hvordan det skal virke.. problemet er at finde en der gider bruge sine evner på det for det er ikke et nemt projekt.
vedr. afregning så laver jeg skam ikke noget gratis uden at vide belønningen kommer senere, og det er den jeg vil dele med en evt programmør..  jeg er 100% sikker på at jeg nok skal finde en til det og at vi nok skal tjene på det.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. august 2003 - 11:13 #54
mig der har lavet siden jakobsynder taler om, du kunne da købe den hvis det skulle være brugbart!?
Avatar billede simon_noah Nybegynder
31. august 2003 - 11:54 #55
hej elskermad..
lad mig se nærmere på den. sender du ikke et brugbart link !!!  kan vi evt tale om specialtilretninger ??
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. august 2003 - 13:18 #56
http://elskermad.dk/kontorchef.dk/ er der den er placeret... jeg kan godt lave små rettelser på den hvis det er nødvendigt men ikke det helt store da jeg pt kun er hjemme i nogen weekender pga efterskoleophold!

men som skrevet ovenfor, er kun interesseret i at hjælpe dig for penge!
Avatar billede simon_noah Nybegynder
31. august 2003 - 22:47 #57
ok kan den tilrettes så visning bliver for flere medarbejdere på samme tid...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. september 2003 - 17:08 #58
det kommer an på hvad du mener? jeg kan da godt lave således at der kommer en række "dagsplaner" ved siden af hinanden eller under hinanden hvis det er det du mener... har du været inde på siden og set hvordan den fungere nu?
Avatar billede simon_noah Nybegynder
05. september 2003 - 20:47 #59
jo jeg har checket siden, den ser fin ud. har du kunder på den ?
vedr kalender så ville det være fint hvis visning for flere medarbejdere kunne laves..  for evt nemmere at kunne overskue en arbejdsdag for flere ansatte på samme tid.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. september 2003 - 21:15 #60
jeg har pt ikke rigtigt nogen besøgende på siden da jeg ikke vil begynde at "markedsføre" den så længe jeg ikke er hjemme hele tiden så jeg kan yde support plus evt fejl der måtte komme...

hvis du er interesseret i at købe den kan jeg lave et udkast på dit ønske med flere medarbejdere i en, men kun hvis du er interesseret da jeg ellers ikke gider bruge min tid på det!
Avatar billede simon_noah Nybegynder
05. september 2003 - 21:24 #61
ok lyder spændende...  hvad er prisen for dit nuværende projekt ??
og jo jeg er da interesseret ellers havde jeg nok ikke oprettet dette..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. september 2003 - 21:56 #62
som du har skrevet i dit spm:

"afsluttes projektet tilfredsstillende vil der være basis for andel i fortj. !! "

så derfor var jeg ikke sikker på om du mente du var parat til at punge op med det samme!
da jeg ikke synes at resten af brugerene på E har nogen grunde til at skulle vide mere vil jeg gerne hvis du kontakter mig på jeg@elskermad.dk om pris osv...
Avatar billede jesrud4 Nybegynder
20. september 2003 - 01:20 #63
Hvorfor ser du ikke bare på det kommercielle program Mdaemon (Http://www.mdaemon.com), det er et kombineret mail og kalender program, her kan du selv designe dine egne grafik. Så skal du blot have programeret en betalingsportal og en brugeroprettelse, det sidste kan ikke være svært da bruger databasen kan ligge i MySQL

Jesper
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
20. september 2003 - 01:37 #64
Ellers er der jo også det fantastiske Danske firma: LicketySplit som har lavet et kalenderprogram.
Firmaet:
www.licketysplit.dk
Produktet:
http://www.licketysplit.dk/showcasecc.asp
Avatar billede htx98i17 Professor
30. december 2006 - 12:06 #65
jeg er nysgerrig
fik du det nogen sinde op og køre?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. december 2006 - 16:40 #66
nej, hvert fald ikke med hjælp fra mig :o) mener ikke jeg blev kontaktet af ham