Avatar billede quas Nybegynder
08. august 2003 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dual CRT output på Radeon 9700 spontant holdt op med at virke

Jeg har kørt med en dual-desktop konfiguration på mit radeon 9700, hvor jeg brugte standard crt porten, og dvi porten (gennem DVi-CRT converteren) og det har hidtil virket fint. Når jeg skulle bruge TV'et, skiftede jeg bare et display til tv-out i control panel (Så jeg har altså haft 2 monitors og 1 TV forbundet hele tiden). Så igår ville jeg skifte til TV, og der skete intet, ud over at biledet forsvandt på den sekundære monitor (som det normalt burde) Men der kom ingenting på TV'et. Jeg prøvede at skifte tilbage, men intet billede nogen steder (kun på den primære skærm, selvf.) Når jeg så kigger i ATi's control panel, finder det ikke længere 2 CRT monitors, men 1 CRT monitor, og 1 YPrPb monitor D: - aldrig set før. Jeg har forsøgt at finde ud af, om det er de 2 andre porte den er gal med, ved at boote kun med fjernsynet sat til (går ud fra den automatisk smider billedet over på fjernsynet så), og det samme med DVi porten - men der sker intet. Samtidig er computeren holdt helt op med at finde TV'et, selv om jeg er 100% sikker på at kablerne er iorden. Har testet begge skærme og de virker også fint. Tror ikke det er selve converteren den er gal med, for det skete spontant, og TV-out virker jo heller ikke.
Jeg er totalt sat :( så al hjælp værdsættes
Avatar billede evildon Nybegynder
08. august 2003 - 14:58 #1
Undersøg om der er garanti på og send det til garanti. Det lyder meget som om dit grafikkort er gået en tur.
Du kan evetuelt prøve med en ny grafik driver inden. Det kan jo være en fil der er stået af.
Avatar billede quas Nybegynder
08. august 2003 - 15:48 #2
Tja, det er ihvertfald ikke gået en særlig lang tur. Jeg kan trods alt både boote og spille med det - er der en fejlsikker måde at teste de 2 andre porte på ?
Avatar billede evildon Nybegynder
08. august 2003 - 15:52 #3
Du kan prøve med en ny driver først (eller den samme) og hvis det ikke virker der kan jeg ikke se du kan gøre det på en anden måde.

Jeg mener at det signal til andet end almindelig CRT udgang bliver lavet af en anden chip så dit grafikkort kan godt virke selv om de porte ikke virker.
Avatar billede quas Nybegynder
08. august 2003 - 17:54 #4
Har prøvet med Cataclyst 3.2,3.4,3.6 samt de uofficielle Omegadrivers... Intet resultat... Er selv ved at være godt overbevist om at det er portene der er franket
Avatar billede evildon Nybegynder
09. august 2003 - 10:35 #5
Jeg vil da tro der stadigt er garanti på dit kort så det er vel bare at få det tilbage til din forhandler og få et nyt.
Avatar billede quas Nybegynder
09. august 2003 - 18:08 #6
Tjah, men hvis det er software/drivers der er skyld i skidtet, så kommer jeg bare til at betale en røvsyg teknikerpris, for blot at få at vide, at der intet er galt
Avatar billede quas Nybegynder
10. august 2003 - 22:46 #7
Kortet er indleveret til reperation... Du får dine point hvis de finder en fejl :)
Avatar billede evildon Nybegynder
11. august 2003 - 08:31 #8
Glæder mig til at høre hvad de siger :)
Avatar billede quas Nybegynder
12. august 2003 - 14:54 #9
U_ATI Radeon 9700 Powercolor 128 MB DDR TV-Out/DVI - 11963-1 er konstateret defekt. Der er dog ingen på lager og heller ingen erstatningsvare -> afventer leverandør ombytning. Vare status opdateret.
----
ventetid = :(

Men du får dine point
Avatar billede evildon Nybegynder
12. august 2003 - 15:17 #10
Så er der ikke meget andet at gøre end at vente.
Jeg håber da du får det hurtigt.