Avatar billede mikse Nybegynder
07. august 2003 - 23:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Læse og håndterer filer

Jeg har et program der modtager SMS beskeder og ligger dem som en fil i et bibliotek som INYYYYMMDD_TTMMSS_SN_+45PNONENR_00.txt i denne fil står
der der 2 kommandoer som skal ligges over i 2 variabler, derefter skal filen flyttes over i et /bak/ bibliotek.

Problemet er at beskeder kan jo komme hurtig efter hinanden, så derfor skal der checkes
efter nye SMS txt filer tit, jeg ved bar ikke om PHP er det rigtige, men da jeg bruger dette
til alt, har jeg oprettet spørgsmålet her.

Jeg har ikke brug for at der er nogen der lave et helt prg. til mig, men mere at man kan ping ponge med nogle.

Jeg er nemlig ikke sikker på at PHP kan klare dette, pga. fil checkingen.
Avatar billede marduk666 Nybegynder
07. august 2003 - 23:27 #1
PHP kan sagtens klare det, du skal bare bruge commandolinjen.
Avatar billede mikse Nybegynder
07. august 2003 - 23:32 #2
Så langt så godt, det mente jeg også, og så skal jeg bare bruge en start til fil håndteringen
Avatar billede mikse Nybegynder
07. august 2003 - 23:41 #3
jeg vil ogaå gerne have parset mobilnummeret ud af filnavnert
Avatar billede repsac Nybegynder
07. august 2003 - 23:56 #4
den naive parse'ning:
$arr = explode('_');
echo $arr[3]; #viser +45PHONENR
Avatar billede repsac Nybegynder
07. august 2003 - 23:56 #5
*host*!
$arr = explode('_', $filnavnet);
Avatar billede mikse Nybegynder
08. august 2003 - 00:00 #6
Hmmm, Det virker jo ok, men hvad med at checke biblioteket hver gang en fil bliver oprettet ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. august 2003 - 02:32 #7
Du kan evt. sætte php til at checke biblioteket med et fast tidsinterval og de filer der findes bliver parset og flyttet til et andet bibliotek som tegn på at de er parset - alternativt bliver de renamet efter parsing - altså et eller andet som gør at man kan skelne nye fra gamle filer!

For at få et php-script til at skanne et bibliotek med fast tidsinterval kræver det at du kan starte et cron-job (linux) eller schedule et job (windows).
Avatar billede mikse Nybegynder
08. august 2003 - 06:41 #8
<tipsen> Men er det også ok, at gøre det når tidsintervallet er nede på f.eks. 30 sek.

Det hele skal bruges til et serviceteam, hvor vi modtager et serviceopkald fra en kunde, for derefter at tildele opkaldet til en tekniker. Alle opkald bliver tidslogget dvs. 'opkaldstidspunkt' - 'tildelt tidspunkt' - 'startet tidspunkt' - 'Færdig tidspunkt' da flere af opkaldne har en tidsgrænse f.eks. 4 timer har vi brug for at vide hvornår teknikeren er hos kunden og startet på jobbet, og det er her at SMS delen kommer ind, når han (teknikeren) ankommer til stedet sender han en sms med serviceordre nummeret og en status (startet ell. færdig)

Jeg har snart webenablet hele servicedatabasen (MSSQL), og ville nu gerne have mulighed for at modtage status via SMS fra teknikeren, men jeg aner ikke lige hvordan jeg skal begynde!
Avatar billede mikse Nybegynder
11. august 2003 - 13:52 #9
Jeg prøver at finde en anden løsning

Lukket