Avatar billede langben Nybegynder
07. august 2003 - 22:14 Der er 3 kommentarer

Sende til adresser på eget domæne der ikke er exchangebrugere

Hej Eksperter,

Lille kontorfællesskab der har fælles email@domæne.com, men ikke alle brugere er (og skal heller ikke) oprettet på exchangeserveren. Email håndteres af isp og kører fint for alle på exchange-serveren via pop3-connecteren til SBS.

Problemet opstår når man vil sende til en bruger@domæne.com der ikke er oprettet som bruger på exchange - så fås en fejl fra serveren der jo ganske rigtigt ikke kan finde brugeren. Hvordan løses dette problem?
Avatar billede clausn Nybegynder
09. august 2003 - 11:45 #1
Kan du ikke oprette brugerne som kontaktpersoner?

Nu ved jeg ikke om det er Exchange 5.5 eller 2000 du bruger.

Er det Exchange 5.5 er det "Custom Recipient" og hvis det er 2000 du bruger, skal du oprette en Contact i Active Directory.
Avatar billede langben Nybegynder
13. august 2003 - 20:29 #2
Det er exchange 2000. Har nu prøvet at oprette en contact i AD, men får stadig fejl. Har læst et sted på nettet, at det er noget med at skulle angive emailadressen ala SMTP: external.domain.com, men har ikke kunnet få det til at virke.
Avatar billede langben Nybegynder
14. august 2003 - 16:52 #3
Slet ingen forslag? Anyone?