Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. august 2003 - 16:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lydkort

Lydkort: Creative Sound Blaster Audigy Player
Styresystem: Windows XP

Jeg har lige installeret mit lydkort, men når jeg spiller musik, kommer det ingen lyd.
Stikkene sidder i og det. Men mistænker driveren ...

Det jeg gjorde for at installere lydkortet:

Satte installations Cd’en i og startede installationen.
Men da den nåde op på 18 %, sagde den noget lignende:
At et eller andet, ikke bestod Windows XP testen og blev kraftig opfordret til, at afbryde installationen.
(der stod USB-controler, oppe i venstre hjørne af vinduet)

Jeg trykkede så på afbryd installation, men den fortsatte så med at installere resten.

Prøvede så at høre, om der kom noget lyd - men ak.

Installerede så de nyeste drivere til lydkortet, men heller ikke det hjalp.

Men så fik jeg øje på noget:

Jeg trykkede "Åbn" efter at have højreklikket på, CD-ROM drevet. Gik videre ind i mappen "Audio" -> "English" -> "Drivers"

Der fandt jeg kun drivere beregnet til Windows 98SE, ME og 2000. Så tænkte jeg ... det må da være dette.

Var det overhovedet den rigtige måde at installere mit lydkort på? Jeg mener, kunne jeg ikke bare have undladt at sættet installations CD'en i, og nøjes med at installere de nye drivere som jeg har downloadet? Har også prøvet det, men det hjalp heller ikke.

Mon det kan være noget i min BIOS?

Men jeg har så været inde i min BIOS og trykke på, tror det hed "Gendan optimale indstillinger". Men heller ikke dette har hjulpet.

Når jeg spiller musik, kører den der viser hvor langt henne man er i sangen, men der er intet lyd. Og det samme gælder alle de andre programmer.

Hva' er der galt her? Nogen der kan hjælpe?

Jeg sætter 100 points på højkant.

P.S. Da jeg har installeret det lydkort på samme styresystem, bare før jeg havde formateret min PC og ominstallerede Windows XP, havde jeg også problemer. Men da lykkedes det mig selv at klare det, men kan ikke huske hvad jeg gjorde :(
Avatar billede dj-pede Nybegynder
07. august 2003 - 16:44 #1
Jeg kan ikke sige dig helt hvad problemet er, men jeg har da nogle ideer.. Du kunne evt. prøve at kigge på noget windows update, og se om der står noget om noget lyd. Det lyder lidt som om det er XP der er problemet. Ellers kan du prøve fabrikanten, og se om der står noget om det, og prøve med deres nyeste drivere..
Avatar billede dj-pede Nybegynder
07. august 2003 - 16:46 #2
(husk at hvis du ikke har købt/orginalt XP, må du ikke downloade service-pack før du har ændret dit serial-nr. Ellers bliver dit windows slettet..)
Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. august 2003 - 17:38 #3
Jeg kan jo prøve.
Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. august 2003 - 17:42 #4
Den siger at service packen, ikke er på samme sprog som systemet.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2003 - 18:14 #5
Hvilket nummer har din soundblaster?
Du kan bruge Aida til at guide dig til en opdatéret driver til XP:
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. august 2003 - 19:55 #7
Service Packen hjalp ikk' :(
Avatar billede wolfguard Nybegynder
07. august 2003 - 20:10 #8
Hvis jeg nu sletter alt.
Hvordan skal jeg installere mit lydkort?
Hvad ville i gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. august 2003 - 11:37 #9
Jeg ville gå i enhedshåndtering og under egenskaber for driver- opdater driver- browse til den nye driver - udfør
Avatar billede wolfguard Nybegynder
08. august 2003 - 15:01 #10
Hvorfor blev min PC ligepludselig så langsom, efter jeg har installeret Service Pack 1a? Og når jeg prøver at installere Office Service Pack 1, siger den bare "The expected version of the product was not found on your system".
Jeg har endda opdateret mit system til den nyeste Service Pack og Hotfixes.
Hvorfor siger den så det?

Var inde og kigge på Creative's hjemmeside og fandt dette:
http://ask.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/%2C/?St=21,E=0000000000005905530,K=9272,Sxi=0,Case=obj(657)

=

"What is Microsoft Windows Logo compatibility and how does it affect me?
Microsoft has a program certifying products that are installed over their Operating Systems to work well and comply with a series of compatibility tests. Software drivers for these products that passed the test will be digitally signed and will be recognized by the intended Operating System as a compatible. Product manufacturers can choose to submit their products to Microsoft for certification, or otherwise. However, the responsibility lies with the manufacturers to ensure that their products work well and tested thoroughly with the intended Operating System. For Creative, regardless of whether certain products are sent to Microsoft for certification or not, its products had gone through extensive testing by Creative's Software Qualification Assurance to ensure full compatibility with the intended Operating System. Therefore, you can safely install and use the software offered by Creative products. During installation of software with drivers that are not certified by Microsoft on Windows XP, you may see a warning message box, similar to the one shown below. For Creative audio product, you can just continue on with the installation; doing so will NOT impair or destabilize your system either immediately or in the future"

Skulle jeg så bare installere lortet om, og trykke installer videre?
Avatar billede wolfguard Nybegynder
09. august 2003 - 17:17 #11
Jeg har selv løst problemet. Jeg havde kommet til at sætte digital output, som default. Men ellers tak for hjælpen!