Avatar billede voller Nybegynder
07. august 2003 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fejl og advarsler i System Log

Hej eksperter.

Jeg får en frygtelig masse netlogon fejl i min System Log på Windows 2000 server. Der er kun nogle minutters mellemrum mellem fejlene. Åbner jeg en af disse fejl finder jeg:

Event Type:    Error
Event Source:    NETLOGON
Event Category:    None
Event ID:    5774
Date:        01-08-2003
Time:        16:35:26
User:        N/A
Computer:    APPERUP
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.c3cfcc54-8ffa-4526-bd36-81ef6df14687.domains._msdcs.Apperupdom.dk. 600 IN SRV 0 100 389 apperup.Apperupdom.dk.' failed with the following error:
No connection could be made because the target machine actively refused it.
Data:
0000: 4d 27 00 00

Kan nogen forklare hvad fejler betyder og hvordan jeg udbedrer den? Jeg kan ikke se nogen problemer med hverken server eller klient, men fejl i min system log synes jeg nu alligevel ikke om...

En anden ting i system log. Jeg får relativt ofte en advarsel i W32Time: The NTP server  didn't respond.

Hvad med den? Hvad betyder det og hvordan gør jeg noget ved det?

På forhånd tak. Voller.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2003 - 15:46 #1
Mht. NTP server - kig her:
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=266

HUSK at der skal være adgang igennem jeres Firewall på port 123 UDP
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. august 2003 - 15:51 #2
Yeah, har I en firewall kørende?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2003 - 16:40 #3
du skal sætte netlogon servicen til at starte efter DNS servicen

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon]

i dependonservice tilføjer du "DNS"

mht. w32time plejer jeg bare at deaktivere Windows Time servicen.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. august 2003 - 16:40 #4
men det er korrekt netlogon fejlen har ikke nogen indvirkning på systemet, men den er nu rar nok at få fjernet
Avatar billede voller Nybegynder
08. august 2003 - 11:54 #5
Phatlasse:
Hvordan sætter jeg net time /setsntp:ntp.inet.tele.dk? I brugernes login-scripts, eller skal det køres når man logger ind på serveren? Og hvordan klares det hvis det skal gøres når man logger ind på serveren? Der er ikke noget login-script for administratoren?

Riversen:
Hvordan, helt præcis, får jeg tastet DNS ind? Værdien af DependOnService er lige nu:
L.a.n.m.a.n.W.o.r.k.s.t.a.t.i.o.n... L.a.n.m.a.n.S.e.r.v.e.....

Det ligner ikke noget jeg har set før, selv om jeg er meget ny udi Windows 2000 servere...
Avatar billede ptracy Nybegynder
08. august 2003 - 23:59 #6
Du skal sætte net time "tingen" op på din domain controller. Når dine clienter starter op, vil de synkronisere tiden med serveren. Altså IKKE noget login script - det er en ting der foregår på PC'en og er altså ikke bruger relateret.
Avatar billede ptracy Nybegynder
09. august 2003 - 00:02 #7
Ang. netlogon fejlen så prøv at læse her:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=5774&source=NETLOGON
Der er flere forskellige bud på hvad der kan forårsage events af denne art.
Avatar billede voller Nybegynder
12. august 2003 - 07:42 #8
Tak... Jeg prøver at rode med det.