Avatar billede awarberg Nybegynder
07. august 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af MSI pakke på brugerniveau vha. GPO

Hej Exp.

Jeg har et windows 2000 domæne kørende (sp4) og windows xp sp1+alle updates.
Brugere er lokale administratorer på deres egen computer.

Jeg har lavet en MSI pakke med nogle indstillingsændringer til windows xp's brugerflade, som skal installeres ved brugeres første login. Ændringerne omfatter bla. baggrundsbillede og en række ændringer i registreringsdatabasen (i HKEY_CURRENT_USER bla.)

Når jeg kører pakken efter at have logget ind som en bruger virker det som det skal, men jeg ville gerne kunne rulle pakken ud vha. GPO.

Hvis jeg installerer pakken fra "Computer config -> Software Settings -> Software installation" bliver de dele af pakken der ikke er brugerspecifikke lagt ud på computeren (såsom registreringsstrenge i HKEY_LOCAL_MACHINE).
Hvis jeg installerer pakken fra "User configuration..." bliver ingen dele fra pakken lagt ud. Selvfølgelig ikke når jeg Publisher, men heller ikke ved en Assign.
Det lader til, at mine indstillinger først bliver lagt ud når jeg kører en associeret fil, men det er jo nonsens for der er ingen associerede filer til generelle indstillingsændringer...

Er der nogen der kan knække nøden for mig?
Er jeg tvunget til at gå rundt og installere indstillingerne manuelt?

På forhånd tak.

Mvh. Andreas
Avatar billede dinkie Nybegynder
08. august 2003 - 14:00 #1
Kommer den slet ikke ud til maskinen? Du kan se i eventloggen om der er sket en fejl under installationen.

(husk at der kan gå op til 3-4 genstart på en XP før den får alle sine GPO - men du kan force det med gpupdate kommandoen)
Avatar billede venturer Nybegynder
08. august 2003 - 14:46 #2
Den eneste måde at software bliver installeret HELT af sig selv (uden brugerindgriben) er ved at vælge assign til computeren.

Men kan du ikke lave dine reg-keys og skrivebordsindstillinger via en almindelig GPO? Jeg mener bestemt du kan tilføje ændringer til registreringsdatabasen på den måde.

Alternativt kan du lave en .reg fil og lade denne blive afviklet i et loginscript når brugerne logger på. Dette script så kopiere dit baggrudsnbillede ud på maskinerne OG afvikle .reg filen som jo så tilføjer ændringer (inkl. at det nye baggrundsbillede skal benyttes) til XP's registreringsdatabase.
Avatar billede awarberg Nybegynder
08. august 2003 - 15:29 #3
Åbn GPOen fra xp, så kan man vælge "installer ved første login". Problem løst.
Venturer, jeg har kigget lidt nærmere på mulighederne og jeg laver nok min MSI fil om til en GPO, som du beskriver. Tak for hjælpen.

-Andreas
Avatar billede awarberg Nybegynder
03. december 2003 - 21:04 #4
Man kan ikke smide reg keys ind hos brugerne med GPO. Det man dog kan gøre er, at definere sikkerhedsindstillinger for bestemte reg keys og filer.
.reg filen er stadig nødvendig.