Avatar billede th007 Nybegynder
07. august 2003 - 14:41 Der er 11 kommentarer

Skrifttype er sløret..

Jeg har haft et problem i gennem længere tid.. Hver gang jeg har lavet et logo, en knap eller noget med tekst har teksttypen (ligegyldig hvilken) været lidt sløret og har ikke fremstået som rigtig skarp på hjemmesiden.. Jeg har prøve at ændre det til sharp, smooth o.lign, men forgæves.. Skal man gemme anderledes.. (Jeg gemmer save for web..)
Avatar billede detox Nybegynder
07. august 2003 - 14:46 #1
Hvis du fx bruger jpg kan du måske mindske komprimeringsgraden
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. august 2003 - 15:00 #2
Prøv at lade være med at save for web, tekst bliver sløret når du gør det. I stedet for må du gemme som jpg og så på ca 7. Få det så langt ned i størrelse du kan komme til for at få det til at fylde så lidt som muligt.
Avatar billede spe Nybegynder
07. august 2003 - 15:03 #3
Når du bruger Save for Web hvad vælger du så som format?

Vælger du gennemsigtig gif?
Avatar billede miss-g Seniormester
07. august 2003 - 15:15 #4
Der er et tips om skarpere tekst - øverste link:
http://www.planetphotoshop.com/tutorials_text.html
Avatar billede -42- Nybegynder
07. august 2003 - 15:39 #5
Hvis det skal være helt præcist bruger jeg altid GIF, og ikke save for web. Dither sætter jeg til none, og color pallete til exacte
Avatar billede -42- Nybegynder
07. august 2003 - 15:43 #6
Se resultat på http://www.gacworld.com:8000/ i højre hjørne, whereever you go
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 18:25 #7
Er du sikker på du ikke bare har en skod skærm :)
Avatar billede himself Nybegynder
16. august 2003 - 11:14 #8
Hvis du bruger Photoshop 7.0 kan du lave din tekst om til en form inden du gemmer. Det giver nogle betydeligt skarpere kanter. Du kan dog ikke efterfølgende rette i teksten!!!
Vælg lag/tekst/konverter til form.
Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre i tidligere versioner.
Avatar billede himself Nybegynder
16. august 2003 - 13:11 #9
Håber det hjælper!
Avatar billede sweepy Nybegynder
06. september 2003 - 14:12 #10
Har kigget på de svar der er givet, og de er faktisk gode. Hvis det ikke har hjulpet dig med din udforming af logo. Synes jeg du skal gøre som mange andre. Lav dine logoer i Illustrator. Det er vektor og kan scaleres som du har lyst. Skulle du bruge det til tryk en dag er kvalitet også til det.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. september 2003 - 23:29 #11
Er det ikke på tide med noget feedback?

Har du styr på det nu?
:-)