Avatar billede dragen Nybegynder
07. august 2003 - 14:20 Der er 13 kommentarer

Ting på køler - skal den af?

Jeg er ved at installere en Intel 4 med medfølgende køler.
På bunden af min køler er der dog en underlig sort ting. Skal jeg tage denne af før jeg monterer?

Billede:
http://www.boinc.dk/downloads/cool.jpg

Hvad er tingen? Beskytter den mod ridser (tag den af) - eller er den til for at få bedre varmeoverførsel (lad den blive på)? Kom venligst med en udførlig beskrivelse, tak! =)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. august 2003 - 14:23 #1
Det er til bedre varmeoverførsel, den skal blive på.
Avatar billede grunken Nybegynder
07. august 2003 - 14:23 #2
Det er thermisk tape der sørger for bedre forbindelse mellem cpu og køler

Så det er svært at komme med en uddybende forklaring, lad det sidde hvis du intet kølepasta har!

og pil det af hvis du har ;)
Avatar billede dragen Nybegynder
07. august 2003 - 14:25 #3
Hvis jeg bare skal afprøve køleren indtil jeg får en sjovere så skal jeg også bare lade det sidde?
Avatar billede allanfo Praktikant
07. august 2003 - 14:26 #4
Med mindre der er en tydelig "Træk mig af-flap", så er det noget, der skal blive. Det er varmeledende, og hjælper med at overføre varme til køleren. Hvis du på et tidspunkt piller køleren af, og vil sætte den på igen, så er det en god idé at fjerne det, og lægge noget kølepasta på i stedet. Hvis du fjerner det uden at lægge kølepasta på, skal du nok regne med at enten bliver dit system ustabilt, fordi processoren lukker ned når den bliver varm, eller at dit system overhovedet ikke vil starte (af samme grund).
Avatar billede dragen Nybegynder
07. august 2003 - 14:27 #5
>lad det sidde hvis du intet kølepasta har!

Jeg bader i kølepasta - det er derfor jeg aldrig har set thermisk tape før ;)
Avatar billede grunken Nybegynder
07. august 2003 - 14:29 #6
okay then ;)
Avatar billede dragen Nybegynder
07. august 2003 - 14:30 #7
Hvis grunken også lige poster et svar så smutter jeg ned og samler en comp i mellemtiden =)

Takker for de gide svar til jer alle!
Avatar billede dragen Nybegynder
07. august 2003 - 14:30 #8
gide=gode...
Avatar billede grunken Nybegynder
07. august 2003 - 14:32 #9
svar :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2003 - 14:33 #10
du skal ikke bruge pasta oven på den termiske plade, hvis du heller vil bruge pasta skal du fjerne det andet først.
Husk, at når du smører pasta på må du ikke bruge fingrene til at fordele det med, brug i stedet en kniv eller et gammeldags barberblad, tag så meget af at du kun dækker de små ujævnheder og ridser der måtte være tilbage.
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 17:09 #11
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Eller accepter nogle af de svar der allerede er givet.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. marts 2006 - 17:55 #12
Rolig, det er svært af få af, giv lige "geniet" 3-4 år endnu.*LOL*
Avatar billede grunken Nybegynder
08. marts 2006 - 18:00 #13
"Hvis grunken også lige poster et svar så smutter jeg ned og samler en comp i mellemtiden"

Godt nok en vild maskine ;-p