Avatar billede pri Nybegynder
07. august 2003 - 11:04 Der er 6 kommentarer

Read only tabel

Jeg har nogle tabeller som står som read-only når jeg åbner dem i Query analyzer. Hvordan laver jeg det om.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
07. august 2003 - 11:06 #1
Det virker som om du kan har rettigheder til at se læse fra tabellerne, du skal nok have fat i database administratoren for at få skrive rettigheder.
Avatar billede pri Nybegynder
07. august 2003 - 11:12 #2
Jeg har selv admin rettigheder.
Avatar billede trer Nybegynder
07. august 2003 - 16:06 #3
Du har nok fået sat hele databasen read-only.

Der er ikke rigtig mulighed for at gøre enkelte tabeller read-only - nærmeste er DENY grants og de dækker ikke DBO og SA konti.

Højreklik på databasen i Enterprise Mgr, Vælg Properties og fanen Options. Her har du en checkboks "Read-Only".

Mvh
Troels
Avatar billede pri Nybegynder
08. august 2003 - 08:09 #4
Der er kun tale om én tabel i databasen som er read-only. Tabellen er blevet kpieret fra et andet projekt, så vidt jeg husker. Ellers ligner den de andre nyoprettede tabeller.
Avatar billede trer Nybegynder
08. august 2003 - 15:16 #5
Du skriver du har "admin" rettigheder; Er det DBO, SA eller blot DDL_ADMIN?

Prøv evt at køre dette script i Query Analyzer

use [my database]
go
grant insert, update, delete on [my table] to [my login]
Avatar billede trer Nybegynder
26. august 2003 - 15:51 #6
Hvis du har flere filgrupper tilknyttet databasen - så kan det være en af dem der er markeret readonly.