Avatar billede witte Nybegynder
14. december 2000 - 15:30 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Beskytte database? (ASP)

Hejsa

Jeg har:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"adresse.mdb\")

Jeg vil gerne have lavet således, at man ikke kan download databasen. + Noget kode så man ikke kan åbne/skrive i den fra en anden server? ... Hvordaan? (bruger ASP)
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
14. december 2000 - 15:37 #1
Mht. Downloade databasen er det meget let, Du gemmer databasen et andet sted så man ikke kan nå den fra serveren,

Man kan slet ikke åbne eller skrive fra den fra en anden server med mindre du laver asp-sider til det.
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2000 - 15:38 #2
hvis du lægger databasen i roden af dit webhotel, så burde det ikke være muligt at hente den...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. december 2000 - 15:43 #3
keyzer >> Hvorfor skulle det ikke være muligt?..hvis man kender navnet, kan man da godt, medmindre den ligger et biblotek op :)
Avatar billede witte Nybegynder
14. december 2000 - 15:45 #4
ikuyucu, hva så hvis man nu laver asp-sider til databasen fra en anden server?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. december 2000 - 15:53 #5
witte >Det kan man ikke, medmindre det er mysql/mssql osv. :)
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
14. december 2000 - 16:07 #6
witte: Det kan ikke lade sig gøre. For det første skal de vide havd du har kaldt din database, for det andet skal de vide hvor du har lagt den, for det trejde skal du på jeres server give rettigheder til det.
Avatar billede witte Nybegynder
14. december 2000 - 16:17 #7
Hvad med at lægge den på en /_private/ ?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
14. december 2000 - 16:21 #8
Hvad mener du med /_provate/?
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2000 - 13:04 #9
kornfreak >> hvis den ligger så langt ude som du overhovedet har adgang til på serveren, så kan den ikke hentes... det er erfaringen fra mig selv samt flere andre!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
15. december 2000 - 16:33 #10
keyzer >>okay..det kommer vel an på hvor du har webhotel :)
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
19. december 2000 - 08:40 #11
Hej Witte, Nu hvor du har fået dine svar var det måske en ide at uddele nogle point og lukke dit spørgsmål
Avatar billede witte Nybegynder
04. januar 2001 - 23:27 #12
øhh.. hvor er det svar ?
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2001 - 10:18 #13
witte >> det er rigtig at der er lidt forskel fra et hotel til et andet - jeg har lige fået erfaring med et, hvor db\'en skulle ligge i en mappe med et bestemt navn for at have nogle bestemte rettigheder...

så for at være 100% sikker; kontakt dit hotel...
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2001 - 14:13 #14
har du fundet ud af noget?
Avatar billede tazz Nybegynder
20. januar 2001 - 03:17 #15
Du kunne da bare lave en adgangskode på databasen, så var du ude over alt det som ovenstående snakker om!
Avatar billede tazz Nybegynder
20. januar 2001 - 03:17 #16
Du kunne da bare lave en adgangskode på databasen, så var du ude over alt det som ovenstående snakker om!
Avatar billede witte Nybegynder
23. januar 2001 - 02:01 #17
Ja, jeg må vel afslutte spørgsmål... Jeg har delt pointene... Håber der er ok.. :) fortsat god nat... :)