Avatar billede escaton Nybegynder
06. august 2003 - 22:05 Der er 18 kommentarer og
6 løsninger

Vurdering af mystikcorner.dk

Hej

En vurdering af http://mystikcorner.dk/ ville være dejligt...

Mange tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. august 2003 - 22:06 #1
Jeg kan ikke læse den sorte tekst på den mørkegrå baggrund
Avatar billede donwang Nybegynder
06. august 2003 - 22:11 #2
(Undskyld jeg siger det)
Det er godt nok det grimmeste navn, jeg længe har hørt...

Mystik(Dansk)Corner(engelsk)???

Så kald den hellere magic-corner, eller noget...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. august 2003 - 22:13 #3
(1) En meget enkel og overskuelig side

(2) Det er meget muligt at det er helt bevidst, men jeg bryder mig ikke om at elementerne er så hakket i kanten.

(3) Det første jeg ser på siden er en række nyheder, om hvad der er sket på siden. Nu er jeg altså lige kommet ind på den, så er jeg egentlig lige glad med hvad der er lavet om inden for den sidste måned. Jeg vil langt hellere vide hvad det er for en side jeg er kommet ind på - så derfor synes jeg du skal lave en lille velkomst som startside. Og så kan man klikke ind under nyheder når man vil læse dem.

(4) Hvorfor lave en op/ned funktion på digte siden når der alligevel ikke er brug for den, hvilket der ikke er på alle sider?

(5) Hvis man holder musen over menupunkterne, men ikke klikker, vil dropdown boksen blive stående og det er lidt irriterende.
Avatar billede donwang Nybegynder
06. august 2003 - 22:13 #4
Ikke at jeg har forstand på det. Men skal sådan nogle digte ikke rime bare lidt?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. august 2003 - 22:15 #5
donwang >> Hvis det er et digt uden rim, skal det ikke!
Avatar billede donwang Nybegynder
06. august 2003 - 22:16 #6
Bare iorden:)
Avatar billede donwang Nybegynder
06. august 2003 - 22:16 #7
Sagde Morten...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. august 2003 - 22:42 #8
I Mozilla 1.3 er der ikke engang bogstaver at læse på den grå baggrund.
Er det meningen det ikke skal kunne ses i alle browsere?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 00:42 #9
escaton >> Jeg synes grundlayoutet på din side er fint. Dog burde du gøre noget seriøst ved grafikken.

Det er okay med de grå flader (hvis det da er bevidst) men hjertet i øverste venstre hjørne ser helt maltrakteret ud. Som havde det været igennem en kødhakkemaskine!

Ydermere, hvad laver alle de grimme JavaScript dimser der?
Selv forsøger jeg gerne at holde mine sider fri for JavaScript hvis det kan lade sig gøre, hvilket måske er lidt overdrevet, men der er ingen grund til at bruge dimser bare for at bruge dimser.

erikjacobsen >> "Er det meningen det ikke skal kunne ses i alle browsere?"

- Ja, det er det nyeste indenfor usability optimering.

escaton >> Du bør nok tjekke hvordan siden ser ud i andre browsers end IE.
Avatar billede ckh Nybegynder
07. august 2003 - 01:23 #10
Nu skal jeg jo ikke blande mig i hvordan du vil have dit baggrundsbillede til at se ud, men for mig ser det slemt hakket ud:

http://mystikcorner.dk/grafik/bg.gif

Jeg rettede lige lidt i det og biksede et andet hjerte sammen. Mere så du kunne sammenligne med noget med skarpe kanter:

http://www.eyesite.dk/exp/384573/mystik_corner.gif

Så kan du såmænd benytte det til hvad du har lyst til (eller lade være) :)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 01:30 #11
Og din opløsning! Tænk på din opløsning! Er der ingen der vil tænke på den kære mands opløsning!?

(den går i stykker i 800x600)

:-)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
07. august 2003 - 01:38 #12
Jeg kan ikke overskue at vurdere denne side....

Men et par gode råd kan jeg komme med:

1) Lær at lave bløde kanter på grafikker !!!

2) Lær for guds skyld at komprimere din fotos til webbrug (hedder "save for  web" i photoshop)

3) Man siger at det er forkert at stjæle ideer fra andres sider - men i dit tilfælde går det nok an (hvis du ikke siger det til nogen) :-)

Held & Lykke....
Avatar billede zerana Nybegynder
07. august 2003 - 03:51 #13
hej...
lige et forsøg på konstruktiv kritik:

Dit logo eller titelnavn "mystik corner" i rødt er meget lidt pænt, det synes jeg du skal kigge en ekstra gang på. Hvis du meget gerne vil ha det skal bølge, foreslår jeg at det bølger på linje med de andre linjer i billedet.

Og så er der de der kasser der popper frem med menupunkter i....drop dem, de passer ikke til siden. Måske skulle du hellere lade de punkter der er under menuen tone frem med den røde skrift til venstre i billedet? bare en ide, men noget burde der gøres.

Jeg forventer når jeg klikker på menuen "billeder" at der ligger poetiske/kunstneriske billeder, og ikke af dig;)

og så en lille bitte ting: det er altid godt at få nogen til at kigge ens sider igennem for stavefejl, og for meget slang ser heller ikke pænt ud, medmindre det har et bestemt formål.( ik´= ikke)

Ellers er jeg enig i de fleste kommentarer de andre har lagt ud, men synes samtidig der er noget hyggeligt over ideen som passer godt til formålet, så det er ihvertfald et stort plus.
/z
Avatar billede kali Nybegynder
11. august 2003 - 22:19 #14
Hej
Du bør nok også kontrollerer siden i de forskellige netscape versioner. 4.0 roder siden totalt sammen, og i 7.02 virker dine menupunkter ikke.
I 800x600 kan jeg ikke se hele din side, har du sagt "no" til scrollbars?
Desuden er dit "op/ned" nok ikke det smarteste henne ved digtene, eller også er jeg lidt langsom, det var rent held jeg opdagede at der var mere end 6 digte. Hvorfor bruger du ikke "Ukendt" i linket som du bruger "navnet"?
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. august 2003 - 23:01 #15
kali => Du beds undlande LINKS i din signatur for fremtiden.. læs
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.6
"gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur."

Næste gang får du en advarsel! (Du slipper denne gang, da det er 1 gang og du er relativ ny her)

Rkhdk / CoAdmin
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
12. august 2003 - 08:39 #16
nu vi smakker om linket: www.stien.dk/galleri - så kunne det vidst også trænge til en sitevurdering...! :-)
Avatar billede superanden Nybegynder
12. august 2003 - 08:48 #17
oneskarvonly, det er heller ikke tilladt at åbne spørgsmål i andre spørgsmål !

opret et nyt, og sæt selv nogle penge over styr !
Avatar billede superanden Nybegynder
12. august 2003 - 08:49 #18
du skal lave noget ved dine kanter, og så fjern den javaboks under digte der er jo ingen grund til at bruge den
Avatar billede superanden Nybegynder
12. august 2003 - 08:52 #19
uuuups, du har vist lavet en lille forglemmelse, man kan oprette tomme beskeder i din gæstebog,

lav en email validering, og en der tjekker om navn og tekstfelt er  udfyldt.
Avatar billede superanden Nybegynder
12. august 2003 - 08:53 #20
glem det med mailen det er lige mig der ikk ee rhelt vågen
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
12. august 2003 - 08:57 #21
Superanden: er du både blind og dum?

Hvor har jeg oprettet et spørgsmål?
Avatar billede mr_carpark Nybegynder
12. august 2003 - 12:14 #22
Jeg synes ikke den er særlig god men har godt design og sådan noget men ellers fed nok side
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
13. august 2003 - 17:40 #23
BE HAPPY ABOUT IT!! BE HAPPY ABOUT IT!! BE HAPPY ABOUT IT!!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. august 2003 - 22:41 #24
lukketid?