Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2003 - 18:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Crash efter opdatering af RAM

Hej.

Jeg har lige knaldet 128mb ekstra RAM i min brors maskine så den nu har 192mb ram. Maskinen, en Compaq, genkender i BIOS mængden af RAM men windows starter op med føldende fejl:

While initialzing device VDD: Windows protection error. You need to restart your computer.

Genstart af computeren hjælper ikke. Genstart af computeren med start i safe mode hjælper ikke.

Er der nogen der kender en læsning på denne fejl.

Slot 0: 64 mb RAM
Slot 1: 128 mb RAM
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2003 - 18:46 #1
Byt rundt på klodserne.
Avatar billede htm Nybegynder
06. august 2003 - 18:50 #2
Prøv og test dine ram med memtest86: http://www.memtest86.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2003 - 19:04 #3
Bytter jeg rundt på klodserne bipper maskinen.

1 short, 2 long Bad RAM Reseat RAM then retest; replace RAM if failure continues

Det samme gør den når jeg kun køre med 128MB klodsen. Klodsen er ikke defekt, har testet den i en anden maskine. Så det må være maskinen der er dum!
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. august 2003 - 19:06 #4
Hvis du har virus protection i bios, så prøv lige at disable den
Avatar billede htm Nybegynder
06. august 2003 - 19:26 #5
james_t_dk>> Ram kan godt være defekte selvom du har testet dem i en anden maskine. Det tester ikke ndvendigvis det område af ramne der måske er defekte!

Prøv og kør memtest86
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2003 - 19:56 #6
Tester lige 64 mb alene først. Så sætter jeg 128 mb i igen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2003 - 20:32 #7
Memtest86 melder fejl med det samme den kommer over de 64mb. Henter en anden blok i morgen!!!
Avatar billede htm Nybegynder
06. august 2003 - 20:47 #8
Tænkte det nok ;o)
Avatar billede vaase Nybegynder
06. august 2003 - 22:19 #9
Problemet kan skyldes at du har købt single sided ram og at maskinen er så gammel at den ikke kan håndtere dette, desuden er der tit problemer med ram og mærke pc'ere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. august 2003 - 09:15 #10
Point til htm for det geniale program.

Point til vaase for at have fat i den lange ende.

Takker.