Avatar billede use.kr Nybegynder
05. august 2003 - 21:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skriverettigheder i wwwroot

Jeg prøvekører i øjeblikket en webportal lavet i xml og asp, på min IIS(bruger win XP pro dansk).
Da jeg udpakkede en del filer i wwwroot, var der det sædvanlige problem med skriverettigheder til mapperne. Problemet er, at når jeg højreklikker på de pågældende mapper for at ændre rettighederne, skulle der efter hvad jeg har set på eksperten være et faneblad under Egenskaber, der skulle hedde sikkerhed, men jeg kan ikke se det hos mig.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 21:58 #1
Browseren tilgår filerne som brugeren IISUser_servernavn så denne skal i hvert tilfælde have rettigheder
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 22:07 #2
Du kan tilgå disse oplysninger ved højre klik - egenskaber og derefter vælge fanebladet sikkerhed. eller ved højreklik derfeter vælge deling og sikkerhed.

Du skal selvfølgelig være administrator for at kunne dette.

Er dovenstående i orden?
Avatar billede use.kr Nybegynder
05. august 2003 - 22:11 #3
Problemet er jo netop, at der ikke er et faneblad der hedder sikkerhed!
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 22:15 #4
Jeg ved det lyder som et dumt spørgsmål, men tilgår du såm administrator, hvis ikke den brugerprofil du hjøreklikker med har de rigtige rettigheder vil fanebladet ikke være tilgængeligt
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 22:16 #5
Avatar billede use.kr Nybegynder
05. august 2003 - 22:21 #6
Jeg står som administrator, og der er kun 4 faneblade nemlig:Generelt, Deling, Webdeling og Tilpas
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. august 2003 - 22:34 #7
I egenskaber for mapper skal du fjerne fluebenet i "simpel fildeling", så får du et faneblad mere...
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 22:35 #8
squashguy har ret, læs artiklen jeg linker til, der står det samme
Avatar billede use.kr Nybegynder
05. august 2003 - 22:52 #9
Jeg har fjernet pågældende flueben,, og fik også fanebladet frem, men jeg kan stadig få lavet skriverettighederne til mappen om
Avatar billede use.kr Nybegynder
05. august 2003 - 23:06 #10
Der skulle selvfølgelig stå: IKKE få lavet skriverettighederne om
Avatar billede use.kr Nybegynder
06. august 2003 - 08:02 #11
Så kom det til at virke.
>bufferzone får pointene, for at være først med det rigtige svar.
Tak for hjælpen