Avatar billede tinepingvin Nybegynder
05. august 2003 - 21:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

redhat 9 -CRC error under install

hej eksperter, jeg har lige hentet friske ISO fra sunsite men efter jeg har brændt dem ud med nero på en RW skive med min plextor brænder får jeg fejl lige efter jeg har startet installationen af RH. jeg her prøvet med flere drev. flere hdd. andre computere. andre iso. andre ftp-klienter. andre mirrors.

min md5sum er den samme som på redhat.com

nogle råd?
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. august 2003 - 21:18 #1
Fejl på ram...
Har du mulighed for at pille den ene blok ud, og derefter den anden. Muligvis låne fra en anden pc.

Det kan være at imaget har taget "skade" hvis du har hentet det med fejl ram!
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. august 2003 - 21:44 #2
du kan også kontrollere dine ram for fejl med memtest86
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
05. august 2003 - 22:34 #3
mine ram kører 100% ingen fejl med memtest. md5sum har den korekte værdi.
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. august 2003 - 22:40 #4
Hvor hurtigt brænder du imaget ? Prøv at reducer brænde hastigheden.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
05. august 2003 - 23:07 #5
10x  har prøvet at brænde det ca 15 gange nu.. alle med samme fejl.
kan det være nero der driller?
Avatar billede al_dair Nybegynder
06. august 2003 - 00:49 #6
Jeg havde et tilsvarende problemer da jeg skulle brænde Shrike på CD-RW med Nero..
Jeg prøvede endda med 4x uden held. Enter MD5Sum fejl, eller installationsfejl..

Jeg brugte CD-R.. uden problemer

..wierd
Avatar billede -madman- Nybegynder
06. august 2003 - 01:00 #7
"fejl lige efter jeg har startet installationen af RH"

Hvilken fejl får du?

Ellers er det jo ikke muligt at komme med fornuftige forslag til, hva problemet kan være;)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 07:41 #8
Al-dair: grunden til jeg bruger RW er fordi jeg lige har skoddet ca 15 skiver på RH og freebsd med nøjagtigt samme fejl som nu... så jeg blev lidt nærig og fandt en RW frem.. heldigt nok...  -med afgifterne herhjemme behøver man ikk smide mere en 30 skiver ud før man bliver træt af det.. hehe

jeg prøver nu med en CD-R på nero ved 1x write. så må vi se om der hjælper.. jeg har dog aldrig oplevet en fejlbrænding på min plextor.
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. august 2003 - 09:21 #9
Nu når du skriver dine ram er 100% ??

Har du prøvet memtest86, eller mener du bare at de er ok i bios, under opstart ? =)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 18:27 #10
jeg har gennemkneppet mine ram med memtest86 (det er den der skak bruge en floppy ikk?) og der er ingen fejl.

-jeg har endda testet cdérne på 2 forskellige maskiner for at være sikker på det ikk er det..

det eneste jeg kan komme i tanke om er er muligvis:
1. dårlige skiver.. (har dog prøvet ca 15 skiver nu.. (cd-r))
2 nero laver vrøvl et eller andet sted.. mener også ISO modulet var noget man skulle inst. efterfølgende...

-det er meget meget mærkeligt det her.. har lige downet nye isoer fra klid.dk og prøver dem på en rw skive nu..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 18:32 #11
samme fejl med nye isoér på RW skiven...

mærkeligt.. jeg er tilbage til at mistænke nero..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 18:32 #12
igen crc error på en helt anden maskine..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 18:33 #13
er der nogen der kan anbefale en isowriter?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 18:34 #14
stadig den rigtige md5sum på de nye isoer..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 19:39 #15
nye isoer + ny nero.. samme fejl..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 23:05 #16
hjælp...
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 23:08 #17
google giver denne...
http://www.knoppix.net/forum/viewtopic.php?t=2748
mystisk.. jeg kan dårligt forestille mig at plextor er specielt dårlige til at brænde netop linus isoer.. jeg har da også brændt mange freebsdér på samme brænder uden probs..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. august 2003 - 23:37 #18
hmm.. har lige brændt et image af freebsd 5.1 og 5.0 og de kan heller ikk installere.. på nogen af mine maskiner..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
14. august 2003 - 17:58 #19
Den er løst..

-det er faktisk plextor brænderen som laver balladen. -jeg har idag skrevet en sviner til plextors support :-)  -man tror at en brænder til 1500 skulle kunne brænde en ISO.. hehe..

-jeg lader det være en huskekage.. nogen der vil ha point?