Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 14:48 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

Dell bærbare

Hej.

Jeg er ved skulle købe dells Inspiron 8500 bærbare pc.

Jeg vil egentlig gerne have lidt feedback, fra jeg der har og har haft dell bærbare pc'er

takker
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 15:09 #1
I vores virksomhed har vi vil 15 forskellige Dell bærbare at typen dell latitude.

Disse har vi været meget tilfredsse med, jeg kan således godt anbefale dell
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 15:13 #2
Jeg købte en Dell Inspiron 4150 (se specs på www.rush.dk/me), og den har jeg kun haft gode oplevelser med. Den kører perfekt, ingen problemer på noget tidspunkt, og med det ekstra batteri holder den op til 6 timer på en opladning. Det er lækkert! :)
Dell's service har også været over al forventning. Jeg kom til at knække en tast af keyboardet, men da jeg købte et års fuld forsikring med, ringede jeg blot til support. 2 dage senere stod jeg med et nyt keyboard, som jeg satte i på 10 minutter.
Så herfra lyder også udelukkende varme anbefalinger til Dell.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:20 #3
Jeg har en Inspiron 8100 og en af mine venner en Inspiron 8200
Jeg kan kun sig jeg er fuldt ud tilfreds med min 8100..
Deres support er i TOP, hvis der er problemer så sender de en tekniker ud til dig og laver fejlen on-site, så du skal ikke undvære din PC hvis der er problemer..
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 16:54 #4
Det lyder sku godt :)

Til n0rmality: Valgte du den standart forsikring der medfølger, eller hvad købte du. Kan du ikke forklare nærmere hvad slags forsikring du købte til din.
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 16:56 #5
normalt er der 1 års afhentningsservice, som er standart. Men hvis man skal have fuld forsikring koster det kassen
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 16:57 #6
1 års afhentningsservice. Standard for denne model (- 3.281 kr)
1 års Complete Care. Anbefalet af Dell (+988 kr)
Mine valg da jeg bestilte. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 16:58 #7
Complete Care dækker desuden ALT. Kommer du til at træde på din skærm, skifter de uden spørgsmål.
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 16:59 #8
dvs jeg bare skal bestille 1 års afhentningsservice, og complete care, for så kommer de stadig og repererer den, hvis jeg fx oss kommer til at knække en tast.
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:00 #9
Standard komponenter:  Sound Blaster Pro compatibelt 3D Lyd
Smart Lithium Ion Batteri
Intel® 845-PE chipset, 533 MHz
2 USB 2.0, 1 PCMCIA, 1 Firewave IEEE 1394, S-Video(TV-Out), VGA

Operativsystem:  MS Windows XP Home

Service - læs mere >:  1 års afhentningsservice. Standard for denne model (-DKK - 3.281 kr)

Complete Care:  1 års Complete Care. Anbefalet af Dell (+ DKK 988 kr)

Ekstern Lagring:  Indgår ikke

Processor:  Mobile Intel® Pentium® 4 processor - 3,06GHz

Skærm:  15'' UXGA (1600 x 1200)

RAM:  Inkl. opgradering 512MB DDR RAM/266MHz (2x256MB)

Optisk enhed:  24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal

Skærm:  Indgår ikke

Harddisk:  60GB Ultra DMA/ATA 100 (+ DKK 1.113 kr)

Grafikkort:  64MB ATI Mobility Radeon 9000, 4X AGP 3D (+ DKK 300 kr)

Floppy Drive:  Indgår ikke

Modem:  Internal combo 56k modem / 10/100 network

Taske:  Indgår ikke

Dockingstation:  Indgår ikke

Software:  MS Works 7.0

Sprog på operativsystem og software:  Dansk

Installationstjenester, på leverings-adressen:  Indgår ikke

Kamera:  Indgår ikke

Dell Transportabel Video Projektor:  Indgår ikke

Lyder det ikke nice nok
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:02 #10
jeg har også lige et spørgsmål.

Når de kommer og afleverer computeren, så er der på forhånd installeret windows? (Installationstjenester, på leverings-adressen:  Indgår ikke)
Avatar billede cluster.one Nybegynder
05. august 2003 - 17:05 #11
Ja, det var der ihvertfald på min Dell Inspiron 500m, og jeg havde heller ikke betalt for installationstjenesterne.

Er godt tilfreds, iøvrigt.
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:06 #12
Samme her, der lå Windows XP Home på min da jeg fik den.
Men overvej et ekstra batteri hvis du er meget på farten. Det er nu en rar frihed at have. :)
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:07 #13
jeg har faktisk lige et spørgsmål til :)

synes i generalt at skærmen er god, og om i synes jeres bærbare er meget tunge.
Spørgsmålet er især til dem med inspiron.
Avatar billede skirkdk Nybegynder
05. august 2003 - 17:10 #14
Jeg har gennem tiden arbejdet generelt med Dell computere..

Skærmen er jo kvalitet på en dell :) ..Det er som man tager det..

Hvor tunge de er kan du jo se på siden, men det er ikke rigtigt noget man mærker syntes jeg ikke, dog er alt over 5 kg grumt..
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:11 #15
Skærmen på min har jeg intet negativt at sige om. Dog har jeg hørt fra folk, der har valgt 1900 * 1200, at det er MEGET høj opløsning til så lille en skærm. Altså er dit valg med 1600 * 1200 ganske fornuftigt.
Det er ikke en let laptop, slet ikke - men man må lide for de 3 timers ekstra batteritid. ;)
Avatar billede skirkdk Nybegynder
05. august 2003 - 17:11 #16
Og overall er Dell computere klart noget af det jeg vil anbefale
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:14 #17
takker for feedbacken. Nu ved jeg at det er dell jeg skal købe. Her er list point til jer alle, selvom det ikke er mange :)
Avatar billede cluster.one Nybegynder
05. august 2003 - 17:22 #18
Jeg fik faktisk alt for meget software med.

Jeg havde bestilt Win XP Pro, men fik istedet Win XP Home + Office XP. Så ringede jeg ind og snakkede med dem, og det endte med at de sende mig en Win XP Pro samtidig med at jeg kunne beholde resten.

Det syntes jeg var service :)
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:25 #19
Jeg fik et 24 * CD-drev med i stedet for et DVD-drev, så jeg ringede og brokkede mig. Så sendte de mig et DVD-drev, men uden at fortælle mig hvor jeg skulle sende CD-drevet hen, så hvis nogen mangler et har jeg et i overskud. :)
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:34 #20
det lyder som om de der dell folk er flinke :)
glæder mig sku til jeg får den. Hvor lang levering var der?
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:35 #21
Puha, 10 dage så vidt jeg husker... 10 LANGE dage. :D
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:36 #22
hehe.....10 dage er alligevel et stykke tid :P
Men de tager betaling ligeså snart man har bestilt, ik.
Bestilte i online eller via tlf
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:37 #23
Jeg bestilte over telefonen, og betalte via bankoverførsel.
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 17:39 #24
men hvor lang tid gik der før du skulle betale?
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 17:41 #25
Det kan jeg ikke huske. :)
Avatar billede cluster.one Nybegynder
05. august 2003 - 19:08 #26
Jeg betalte på nettet med det samme, men der gik faktisk ret langt tid inden jeg fik den. 2 måneder, tror jeg.

Jeg havde godt nok bestilt en ret ny model på det tidspunkt, men alligevel.
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 21:16 #27
Jeg har lige et sidste spørgsmål.

Hvad er en Kensington lås. Det er noget tilbehør man kan vælge.
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 21:18 #28
En lås (stålwire i plastic) som du kan låse din laptop fast med (i et lille hul i siden på den).
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 21:27 #29
okey, det er så lige lol at høre. Det er da de færreste mennesker der låser sin comp fast til fx en lygtepæl :P
Avatar billede dmcn Praktikant
05. august 2003 - 21:28 #30
Jeg savner det faktisk når jeg f.eks. kører i tog - det kunne være lidt handy at kunne låse den fast hvis man gerne vil sove eller skal på toilettet. :)
Avatar billede pindski Nybegynder
05. august 2003 - 21:32 #31
ja ok...jeg skal bruge den til gymnasiebrug...hvor jeg har eget aflåst skab...så det er nok ikke nødvendigt :)
Avatar billede mehoo Nybegynder
03. september 2003 - 16:36 #32
jeg vil sige at du skal væbne dig med tolmodighed. selvom der står leverings ca 7-10 dage. skulle jeg vente ca 30-40 dage på den.
Avatar billede pindski Nybegynder
11. september 2003 - 14:44 #33
:(

Jeg fik først bestilt den 1/9 og nu er den allerede forsinket