Avatar billede psychoras Novice
05. august 2003 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Programmering af små spil

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at lære at programmere små spil, er der nogen der ved hvordan jeg kan komme igang med det?
evt. en bog eller et program der kan anbefales.
Avatar billede soreno Praktikant
05. august 2003 - 14:13 #1
Det er sådan set muligt at lave spil i alle programmeringssprog.

Hvilket kunne du tænke dig at bruge ?

Kender du til programmering (i så fald - hvad) ?
Avatar billede psychoras Novice
05. august 2003 - 14:27 #2
Nej jeg kender desværre ikke rigtig noget til programmering, men har kodet lidt html..
Avatar billede psychoras Novice
05. august 2003 - 14:28 #3
Findes der et program som gør det lettere, og måske kan klare det meste af "slavearbejdet"
Avatar billede soreno Praktikant
05. august 2003 - 14:29 #4
Måske flash (eller hedder det shockwave?) eller lign. var et godt sted at starte.
Avatar billede wuhuwolf Nybegynder
05. august 2003 - 17:13 #5
Hvis man er lidt kreativ kan man lave spil med JavaScript - det skal jo bare skrives i de almindelige html koder. Det behøver ikke kun at være tekstbaseret (som et commador64 adventure spil). Du kan få nogle layers til at flyve rundt, og styre dem med javaScript.

Jeg bruger bare Stones WebWriter, det indeholder et biblotek med syntaksen til JavaScript (men er dog ikke så godt til layers).

Der er en udemærket guide på http://www.echoecho.com/javascript.htm .
Avatar billede wuhuwolf Nybegynder
05. august 2003 - 17:16 #6
Der er noget med layers på: http://www.echoecho.com/toolfloatinglayer.htm

Der kan du se et eksempel på hvordan man kan styre et layer
Avatar billede wuhuwolf Nybegynder
05. august 2003 - 17:45 #7
og der ligger nogle spil, hvor du kan de koderne på http://javascript.internet.com/games/
Avatar billede geek Nybegynder
06. august 2003 - 01:27 #8
Ellers hvis du ikke er frisk på at starte med java script, så anskaf dig programmet "Klik n play" http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/k&p-rev.html

Det købte jeg mig i sin tid (findes sansynligvis demoer) da jeg fik lyst til at lave små spil...
Programmet kan dog ikke bruges til størrer spil, kun "simple" windows spil.

Faktisk fungere det rigtig godt, er nemt at komme i gang med, og hvis man ikke har lyst til at programmere særligt meget, kan næsten alt deri laves via peg og klik princippet, og de spil man får lavet kan faktisk blive ret så godt...

Geek