Avatar billede foldager Novice
05. august 2003 - 11:43 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar til 15000 x moms

Hvad er det bedste køb lige nu?
Jeg har kigget lidt på en Asus L5800 på laptop4u.dk.....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. august 2003 - 11:47 #1
Hver gang folk beder om forslag til ny bærbar foreslår jeg en Asus. Jeg har selv en bærbar asus der snart er 2 år gammel og der har aldrig være problemer. Materialerne i computer er hos asus altid af god kvalitet og computeren har derfor en lang holdbarhed.

Så dit forslag synes jeg bestemt ikke lyder helt dårligt.
Tjek evt. også www.midtdata.dk, det er her jeg købte min, og du får altid en god service.
Avatar billede nse Nybegynder
05. august 2003 - 11:49 #2
Jeg kan kun foreslå en Dell.. Dell er de billigste i forhold til kvalitet og ydelse...
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 11:56 #3
har du set på en Apple PowerBook??
Avatar billede nse Nybegynder
05. august 2003 - 11:59 #4
Foldager: Hvad mener du med 15000 x moms? Så vidt jeg kan se er priserne på Laptop4u.dk incl. moms.
Apple laver de klart flotteste bærbare, men det er jo en Apple...
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 12:02 #5
det kræver godt nok lidt ændring i hverdagen at bruge mac, men det gør sgu dagen lettere! men smag og behag...
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 12:04 #6
Det kommer jo helt an på hvilke opgaver du skal bruge den til. Hvad er vigtigt for dig? Vægt? Støjniveau? Batterilevetid?

Det virker for mig fuldstændigt stupidt at diskutere hvad der er 'den bedste bærbare', når der ikke informeres om grunden til at du kigger på bærbar, idet både Asus, IBM, Compaq osv osv alle laver gode maskiner, der henvender sig til forskellige målgrupper.
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. august 2003 - 12:05 #7
god pointe, madman!
Avatar billede nse Nybegynder
05. august 2003 - 12:15 #8
Ja ok pointe. Men han nævner selv en Asus, som ligger i den tunge ende både perfomance- og vægtmæssigt, så må man gå ud fra, at det er ydelsen, der er vigtig. Ved at nævne Dell er alle områder også dækket, de laver både meget lette bærbare, der henvender sig til rejsende forretningsmænd. Prisbillige hvor vægten er lagt på ydelse og sidst, men ikke mindst de højtydende, hvor prisen stadig er lav.
Jeg har en bærbar og stationær begge fra Dell, og de fungerer upåklageligt...
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 12:38 #9
nse, jeg siger netop at der ikke er nogen logik i at nævne forskellige producenter af bærbare maskiner, idet foldager efterspørger anbefalinger af specifikke bærbare computere.

Og fordi han har valgt ikke at forklare sine krav til denne bærbare, bliver det
jo et umuligt spørgsmål at besvare. Det er ikke engang muligt at kommentere den Asus han skriver han har kig på, fordi vi ikke på nogen måde kan vide hvad han har set af fordele i denne.
Avatar billede nse Nybegynder
05. august 2003 - 12:56 #10
Hmm.. Nu er det lidt svært at anbefale en specifik Dell-bærbar, da man i bund og grund samler den efter eget ønske. Det er præcis derfor, jeg ikke anbefalede en specifik Dell-bærbar, men refererede til Dell, da de all around er et rigtig godt valg...
Avatar billede foldager Novice
05. august 2003 - 13:26 #11
madman> Hm....ja OK jeg var måske ikke så detaljeret med min ydelsesbeskrivelse, men fuldstændigt stupidt synes jeg nu ikke mit sp er.

Årsagen til mine manglende krav er at jeg dårligt ved hvilke parametre der er vigtige, da jeg ikke har den store erfaring med laptops.

Maskinen er ikke til mig selv, men jeg vil tro at vægt og ydelse er vigtigt.

Meningen med dette spørgsmål var sådan set bare at blive varskoet hvis jeg var igang med et fejlkøb, hvis der var et i alle henseender bedre køb inden for rækkevide.

Jeg er OK tilfreds med jeres svar. Jeg vil kigge lidt nærmere på Dell og så beslutte mig. Tak!
Avatar billede nse Nybegynder
05. august 2003 - 13:33 #12
Dell Inspirion 500m er forholdsvis let og høj ydeevne.
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=1849&n=3162&s=dkdhs&store=dkdhs&b=43848&m=dkk&cu=dkdhs&l=da&sbc=dkdhsinspn&v=d

Det skal lige siges, at de nye Pentium M yder mere i forhold til de almindelige Pentium. En Pentium M 1,6GHz svarer ca. til en P4 2,7GHz..