Avatar billede w-w Nybegynder
05. august 2003 - 00:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Iexplore.exe fjernes ikke fra proceslisten

Når jeg starer IE6.0, starter der en proces som hedder IEXPLORE.EXE helt normalt, men når jeg lukker programmet fjernes processen ikke fra proceslisten. Det betyder at når jeg har haft IE6.0 åbnet og lukket 10 gange så ligger der 10 processer. Med andre ord bliver der ikke ryddet op. Problemet medfører at IE6.0 på et tidspunkt slet ikke vil åbne da der ligger for mange processer.

Er der ikke nogen som kan hjælpe uden at jeg skal reinstallere W2K???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 01:46 #1
Prøv i første omgang en rep af IExplorer
Avatar billede w-w Nybegynder
05. august 2003 - 07:53 #2
Hvad mener du mere specifikt med en rep af IExplorer. Vil du have at jeg reinstallerer?
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. august 2003 - 08:56 #3
Det er måske det her der menes:Microsoft Internet Explorer 6.x Repair for Windows XP
From the Start menu, select Run.
In the Open field, type sfc /scannow (Note: There is a space between sfc and /scannow)
Select the OK button.
Follow the prompts throughout the System File Checker process.
Reboot the computer when System File Checker completes.
Xp cd´en skal sidde i drevet
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 09:00 #4
Hvis du absolut vil bruge MS Internet Explorer, så hent dig dog en ny IE6 med service pack fra www.microsoft.com

bemærk i øvrigt at installation af Internet Explorer kræver genstart af din maskine.
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 09:02 #5
haha, geninstallere wk2 pga af en fejl i Internet Explorer, håber da at det var ment som en joke:)
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. august 2003 - 09:50 #6
sorry, så ikke lige at det er wk2! prøv det her så:  http://www.wintip.dk/artikler/rep_ie.htm
Avatar billede w-w Nybegynder
05. august 2003 - 18:12 #7
Har prøvet at geninstallere Internet Explorer 6.0 sp1 uden problemer, men desværre er problemet med IEXPLORER.EXE stadig det samme. Nogen bedre idéer?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 18:44 #8
Prøv at se om det evt. kan hjælpe med en rep. af systemet.
Start - kør - skriv: sfc - ok. Du skal have din Windows cd i imens du kører dette.
Avatar billede w-w Nybegynder
05. august 2003 - 20:42 #9
Der sker ikke noget når jeg gør det. Har det noget at gøre med hvad 'magictouch' skrev tidligere? Jeg anvender W2K!
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. august 2003 - 21:51 #10
Tag det nu ikke som et dumt spørgsmål, men hvordan lukker du ie?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2003 - 21:54 #11
Er navnet Iexplore.exe , eller IexploreR.exe ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 22:00 #12
Du skal hente hijackthis. IExplorer er snavs som skal væk, og det kan vi få væk med hijackthis. Du kan hente den her samt læse om hvordan du bruger programmet. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18
Smid en kopi af din logfil herind, så skal jeg kigge på den.
Lidt for dumt at jeg ikke tænkte på det straks for det er en gammel kending.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 22:04 #13
Det er denne virus som du har: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/pwsteal.abchlp.html Og du kan prøve dette før du kører hijackthis.

Du skal også lige køre en onlinescanning for virus her: http://www.pandasoftware.com/activescan/

Og for spyware her: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Avatar billede w-w Nybegynder
05. august 2003 - 22:59 #14
magictouch: Jeg lukker via X i højre hjørne.

fromsej: Undskyld, jeg skrev forkert tidligere det er Iexplore.exe.

aovergaard: Jeg fandt virus på maskinen. Det er nu fjernet med online scanningen fra Panda. Jeg fandt ligeledes spyware som også er fjernet nu via online scanningen fra Spywarefri.

Og det bedste af det hele - nu virker det... Filen Iexplore.exe starter i procesoversigten når IE starter og fjernes i proceslisten hver gang jeg lukker IE.

Godt gået og point til dig aovergaard. Også en tak til jer andre som ville hjælpe.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 23:06 #15
Dejligt Tillykke med det. Takker for point:)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2003 - 08:09 #16
w-w>>Godt du fik klaret det, grunden til det er så vigtigt med det rigtige navn er at snavset har næsten samme navn som de gode programmer, derfor er vi nødt til at spørge når der optræder to forskellige.