Avatar billede izeqb Nybegynder
14. december 2000 - 09:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nætværk i DOS

Hvordan får jeg min bærbare tecra8100 med 3com ethernet netkort, på netværket, fra dos?

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg vil meget gerne have en forklaring i \"babysprog\", da jeg ikke er så kendt i dos.

Sagen er den, at jeg skal lave et image, med ghost, hvor der skal være to partioner på, den eneste løsning jeg kunne komme på, ville være at smide image-filen, ud på et netværks-drev, men jeg kan ikke bruge ghost inde fra Win2000 :(

Alle gode råd modtages med kyshånd, og point hvis det virker.
Avatar billede scz Nybegynder
14. december 2000 - 10:49 #1
Hvorfor smider du ikke bare dit image ud på en cd, sammen med ghost, og så booter op fra den?
Jeg går udfra at din bærbar kan boot fra en cd-rom.

Jeg tro at det ville være den bedste og hurtiges måde at gøre det på, da det ville tage et stykke tid at hente din image fil ned fra dit lokal net.

Avatar billede casperwollesen Nybegynder
14. december 2000 - 10:59 #2
Hej ! Jeg har en forholdsvis enkelt måde at løse det på. Du skal få fat i programmet PowerQuest Drive Image (PQDI). Dette er et program såsom Ghost, og når man installere det, kan man vælger og oprette DOS netværks diskette, som kun kræver din netværks diskette med dos driver og NT4.0 cd eller en anden cd med TCP/IP v1.0a dos driver.

Det lyder måske ikke så let men er meget enkelt, hvis du har har PQDI kan du bare spørge igen, så burde jeg let kunne hjælpe dig. Og det kræver næsten ingen dos kendskab.

/Casper
Avatar billede izeqb Nybegynder
14. december 2000 - 11:04 #3
scz>>Prøv at hør: Jeg skal bruge et image med to partioner, så der på den færdige maskine, efter at jeg har ghostet, er 2 partioner!

Den eneste løsning jeg har fundet indtil nu, er at smide image-filen ud på et netværksdrev, eller en ext. hardisk. Eftersom jeg ikke har mulighed for at skaffe en ext. hd, bliver jeg vidst nød til at bruge netværksdrevet.

Casper>> Det vil jeg lige prøve at undersøge nærmere!
Avatar billede izeqb Nybegynder
14. december 2000 - 11:04 #4
Casper>> virker det i en demo version, ell. lign?
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
14. december 2000 - 11:24 #5
det tror jeg ikke, men hvis du kan sende mig din dos driver til dit netkort vil jeg da gerne lave dig den boot diskette og sende den til dig igen. Den fil jeg skal bruge fra dig er <netkort>.dos og den ligger på den diskette der fulgte med under et dos bibliotek regner jeg med.

Min email: casper@wollesen.com
Avatar billede twister10 Nybegynder
14. december 2000 - 11:31 #6
Jeg har løsningen :-)

Brug Microsoft Client for DOS, jeg har disketterne, det fylder kun to, der er installation af netværksdriver og opsætning af protokoltype, til sidst laver den en bootdiskette der kan det du bad den om :-)

Giv mig din email, så skal jeg sende dem til dig..
Avatar billede twister10 Nybegynder
14. december 2000 - 11:33 #7
Noget nemmere er, at hvis du fortæller mig (via email), hvilen protokol den skal kunne køre, og hvilket netværkskort (med typenr.) du har i,så skal jeg lave disketten for dig istedet, det er lidt nemmere :-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
14. december 2000 - 12:09 #8
Twister10>> Den skal kunne køre tcp/ip og det er et 3com Megahertz 10/100 LAN Cardbus (typ.nr.: 3CCFE575BT).
Og den skal kunne logge på domæne!

Du har ikke skrevet din e-mail.

Min er izeqb@secret.dk
Avatar billede twister10 Nybegynder
14. december 2000 - 12:10 #9
Kommer her :-)

martin@mlf.dk
Avatar billede twister10 Nybegynder
14. december 2000 - 12:12 #10
Hvad hedder domænet ???

ligeldes skal jeg bruge et brugernavn og adgangkode til domænet, med mindre du ikke vil ud med det via email, så skal jeg lige fortælle dig hvor du skal rette det i cfg filerne.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
14. december 2000 - 15:17 #11
yo twister  kan jeg lokke dig til at lave en diskette til mig ?  jeg fandt en MP3 player til DOS der kan køre på en 486-100MHz, så ville det være fedt at kunne streame MP3\'s over netværk :)
Der er et 3COM EtherLink III 3C509B kort  (tcp/ip).
Du får selvfølig point for det
Avatar billede burningice Nybegynder
14. december 2000 - 17:40 #12
cyberfox>jeg kan også godt lave de disketter hvis det er... har selv programmet.

Så skal jeg bare vide om du skal logge på workgroup eller domain.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
14. december 2000 - 18:08 #13
cyberfessor>1000 tak, det lydder godt :)
Jeg skal logge på en workgroup
Min mail er cyberfox@jan.adsl.dk
Avatar billede burningice Nybegynder
14. december 2000 - 21:07 #14
jeg skal sgu bruge lidt mere info...

hvilket share skal jeg mappe... hvordan er din ip struktur??
Avatar billede twister10 Nybegynder
14. december 2000 - 23:11 #15
Jo jeg vil gerne lave een til dig, men jeg ser der er kommet en i forkøbet :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. december 2000 - 23:25 #16
du skal jo ikke stjæle alle pointene ;)
Avatar billede cyberfox Nybegynder
15. december 2000 - 03:57 #17
>cyberfessor disketten er modtaget :)
For ikke at nasse på izeqb laver jeg lige et nyt spm., så du osse kan få noget for din hjælp.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. december 2000 - 13:48 #18
virker det... ??
Avatar billede twister10 Nybegynder
16. december 2000 - 16:18 #19
cyberfessor>> ØV jeg ville ellers gerne ;-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
14. januar 2001 - 02:18 #20
jeg lukker spgsmålet