Avatar billede charley78 Novice
04. august 2003 - 16:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

opgradere grafikkort/Maya

Jeg har købt et nyt dyrt grafikkort. Det lader til at ingen i dette forum kan hjælpe med hvordan jeg bedst installerer det for at få den hurtigste animation (realtime animation) i programmet.
Hvem har et link eller to til gode 3D fora hvor jeg vil kunne stille mine spørgsmål?
Avatar billede puffin Nybegynder
04. august 2003 - 20:47 #2
Avatar billede puffin Nybegynder
04. august 2003 - 20:50 #3
oh glemte lige: www.awug.dk
Avatar billede charley78 Novice
04. august 2003 - 21:16 #4
- tak, det lyder godt... det rækker nok vil jeg tro. Jeg kendte nogen af dem, men don't hesitate med at svare på mine oprettede spørgsmål vedr. grafikkortet, hvis nogen skulle have et bud på hvordan man gør med sådan et kort for at få det til at yde mest muligt.
Avatar billede charley78 Novice
04. august 2003 - 21:17 #5
skal puffin ikke også have points?
Avatar billede puffin Nybegynder
04. august 2003 - 21:18 #6
så tak da...
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. august 2003 - 19:17 #7
der er også www.maya3d.dk
Avatar billede charley78 Novice
05. august 2003 - 23:08 #8
tak!
Avatar billede miza Nybegynder
03. januar 2004 - 09:11 #9
hvilket grafikkort har du købt, altså du kommer jo an på openGL, så hvis kortet ikke kan bruge det, er det skidt i Maya, men sørg for at openGL er installeret og virker
Avatar billede charley78 Novice
03. januar 2004 - 13:54 #10
radeon 9600pro er kortet!
Hvordan er det jeg installerer OpenGl, jeg har ledt rundt i indstillingerne.
Skal der ike også gøres noget i Maya?

(... nu er der jo ingen points til dig.. på dette spørgsmål i hver fald, måske man kan tilføje!)
Avatar billede miza Nybegynder
06. januar 2004 - 17:55 #11
hmm okay, det burgte ligge i catalyst (3.9 er de hurtigste for tiden) driverne du kan chekke om de er installeret ved at gå ind i egenskaber for skærm->Avanceret->3D, så skulle der være 3D indstillinger for DirectX og openGL, og der er ikke noget man skal gøre i Maya.
Avatar billede charley78 Novice
07. januar 2004 - 13:01 #12
Nu har jeg sat prik ved OpenGl i stedet for Direct3D. Er det så som det skal være? Jeg kan jo også anvende enten 1) anbefalede indstillinger, hvor jeg kan vælge et sted at balancere mellem ydeevne og kvalitet - eller 2) specialindstillinger, og dèr indstille flere forskellige ting (fx antoaliasing, som jeg husker jeg netop ikke skal bruge fordi den "trækker" meget energi)!
Jeg har valgt 1'eren for nu!
Avatar billede miza Nybegynder
07. januar 2004 - 14:44 #13
det er lige meget om du vælger openGL, det finder selv ud af, men bare vælg standard indstilling, men du skal ikke regne helt med "real-time playback" da grafikkortet måske kan følge med, men resten af computeren har også noget at have sagt. Du kan jo prøve at sige "show frame rate", så kan du se hvad dine fps ligger på. Display->Heads Up Display->Frame Rate.