Avatar billede ilias Nybegynder
04. august 2003 - 14:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nu er jeg træt af det, sletning af filer

Ok, jeg håber virkelig at dette kan løses.
det drejer sig om at hver gang jeg har kørt en fil eks. et video klip, så kan jeg ikke slette filen derefter... Windows fortæller mig at filen stadig er i brug eller bliver brugt af et andet program. Det er lidt sygt fordi jeg sidder nu med mange filer som jeg ikke kan slette.

System specs.
Asus a7n8x
xp 1800+
windows xp pro med alle windows update.
Avatar billede -42- Nybegynder
04. august 2003 - 14:53 #1
Kender det godt! jeg sletter dem fra min dos promt

start->kør->cmd
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. august 2003 - 14:53 #2
opret en tom txt fil, maker først txt filen derefter filen, nu kan du slette den
Avatar billede -42- Nybegynder
04. august 2003 - 14:54 #3
Jeg kender ikke grunden til det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. august 2003 - 14:55 #4
http://www.eksperten.dk/kat/121?searchtype=txt&words=slette+fil&method=and&sort=score&catid=121

http://www.eksperten.dk/spm/357918

Åben Registreringsdatabasen (regedit).
Åben HKEY_CLASSES_ROOT
Åben SystemFileAssociations
Åben .Avi / Shellex / PropertyHandler
Default har en værdi. SLET værdien!
Genstart og nu kan du slette videofiler af en hver art frem over.
Avatar billede nixon Juniormester
04. august 2003 - 14:56 #5
XP sux, hvad angår sletning af multimedia filer .. Jeg selv har fundet frem til denne løsning, som har hjulpet mig :)
Slet filen gennem en demo af CuteFTP :)
Hvis du ikke vil havde CuteFTP liggende, så kan du marker den fil du vil havde slettede .. når så XP skriver info på den i venstre side .. går normalt ca ½-1 min .. så kan du slette den.  Tag en fil af gangen, da der ellers går en menneske aldre før du kan slette dem.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. august 2003 - 14:59 #6
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. august 2003 - 15:06 #7
grunden er, at hver gang du markere en video fil, så vil xp lave et "preview" af den, også selvom det er slået fra. Jeg kender ikke lige rkhdk's svar, men hvis ikke det lykkedes så ville jeg anbefale dig, smo -42- siger bare at gå i dos og slette dem herfra.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. august 2003 - 15:08 #8
Nu når du har mange, så kan du evt lave en bat fil der sletter dem for dig....

indsæt følgende i bat filen.
del *.avi
del *.mpg
del *."filtype navn"

Dog skal du lige være opsmærksom på at hvis du gør sådanne vil den slette ALLE filer med den filtype du har angivet.
Avatar billede -42- Nybegynder
04. august 2003 - 15:44 #9
takker for point