Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 09:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Webhotel m. 50 MB mail

Hej Eksperter

Har nogen kendskab til et webhotel i en rimelig prisklasse, hvor man har adgang til at Sende og modtage maild op til 50 MB eller mere. De webhoteller jeg har kigget på, har en restiktion på 10 MB eller mindre på hvor meget en enkelt mail må fylde.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 09:09 #1
Hovsa: Maild = E-mail
Avatar billede jnd Nybegynder
04. august 2003 - 12:03 #2
Umiddelbart har www.surftown.dk og www.web10.dk det du søger.
Avatar billede dd-man Nybegynder
04. august 2003 - 13:07 #3
1) Hvor mange havde du tænkt dig at sende?
2) Hvor meget trafik/md vil du tro du vil bruge... det er det som 100% afgør hvorvidt webhoteller kan give dig det du søger.

3) Men det er jo ikke en mail du ligesom skal have... det du søger lyder jo næsten som "fil-overførsel"... vil du ikke bruge FTP eller noget om det i stedet?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 18:21 #4
dd-man: Nej... der er såddan set heller ikke tale om et "ekstensivt" forbrug.... det er blot til en grafisk virksomhed, er af og til skal kunne sende grafik og lign. i filer, som kan fylde op til 50 MB, og derfor ikke ønsker denne begræsning.

En FTP Service er for omstændig - det er nemmere at sige "jeg mailer lige filen" til sine forretningspartnere end det er, at sige noget ala: "Gå ind på vores FTP system, med det bugernavn, og det password, og brug så lige den og den port. Så ligger filen i den mappe under den undermappe, og det er så den fil, der hedder: grafik.pdf"

Dette er hvald fald min mening - FTP idéen her været oppe og vende.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2003 - 02:41 #5
mail har den ulempe, at det belaster serveren væsenligt mere end fx FTP.

ydermere forstår jeg ikke helt, hvorfor du forlanger dette af et webhotel? til afsendelse af mail bruger du jo alligevel enten en lokal smtpd eller også din internetudbyders smtpd. og da jeg antager, at det er kunderne, der skal modtage disse mails er begrænsningen jo på deres side. således at det er _dem_ og ikke dig, der skal kunne modtage disse store filer.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 10:17 #6
thomasledet: Når jeg stiller spørgsmålet, som jeg gør, er det fordi, at begrænsingen netop ligger på min side. Ellers ville jeg jo ikke stille spørgsmålet.

Igen vil jeg påpege, at der ikke er tale om, at der skal sendes mange store mails, men blot at der af og til skal sendes en stor fil (en gang om dagen eller mindre i gennemsnit).

Men jeg har taget jnd's svar i betragtning, og takker jer allesammen for de gode råd. Det har været en stor hjælpe for mig.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2003 - 15:32 #7
hvordan ligger på din side?

er det din internetudbyder, der ikke tillader, at du sender store mails? eller er det dit webhotel, der ikke tillader, at du modtager store mails?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 17:16 #8
Mit nuværende webhotel, som benyttes til mail tillader ikke, at hver enkelt E-mail overskrider 10 MB i størrelse.

Derfor mit ønske om et andet webhotel.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. august 2003 - 11:56 #9
jeg tror den bedste løsning er at bruge FTP (eller noget tilsvarende - fx webDAV)... eller også så bare bruge FTP til at smide pågældende filer op på webhotellet og så bruge en browser til at hente dem ned...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. august 2003 - 11:57 #10
ellers er der jo også det alternativ, at du selv kan sætte en maskine op til at køre mailserver og sætte den på (fx) en adsl. så bestemmer du helt selv, hvor store mails må være.
Avatar billede dd-man Nybegynder
06. august 2003 - 14:31 #11
Som thomasledet siger, tror jeg den bedste løsning for dig, er at du uploader filerne i en mappe eks. /gallery/ via FTP, og giver dine kunder/partnere en url adresse, såsom: www.dit-domaene.dk/gallery/ eller den direkte sti til filen. Det vil da være ligeså let, som at sende en mail. Du kan bare sende en mail med et link de skal trykke på, så er det ordnet.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 15:06 #12
Nu ikke for at lyde som en sur stodder..... men jeg HAR overvejet alternertiver, og jeg er nået frem til, at jeg skal bruge en E-mail løsning. Derfor er spørgsmålet formuleret som det er. Jeg spørger, om nogen kender et webhotel, ikke om hvad i synes jeg skal gøre.

Jeg begriber godt hvad FTP og Servere på private ADSL linier er, og hvad fordele og ulemper, disse alternativer indebærer... men det er nu engang et _webhotel_ jeg søger.

Desuden har jeg løst problemet, men tak for jeres hjælp alligevel!

Lad mig sige igen: Jeg håber ikke jeg fornærmer jer, jeg ved godt, I kun vil hjælpe, men jeg bliver på den anden side også nødt til at udtrykke mig klart nok.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. august 2003 - 19:18 #13
hvem endte du så med at vælge? (din løsning - af ren og skær nysgerrighed)
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 22:00 #14
www.wannafind.dk var "den heldige vinder". De har åbenbart ingen begrænsinger på størrelsen af ens "indbakke" eller "postkasse", og heller ingen begrænsinger på hvor store mails man må sende.

Dette fremgår hvert fald af den e-mail korrospondance jeg har haft med dem.