Avatar billede qvisten Nybegynder
13. december 2000 - 22:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Feedback af Netmus.dk

jeg vil gerne have noget konstrukstivt kritik af min website www.netmus.dk som er en ny søgemaskine.
Avatar billede ares Nybegynder
13. december 2000 - 22:37 #1
Endnu en håbefuld dansk søgemaskine - jeg er ked af at sige det men jeg tror godt nok de store drenge (Jubii - yahoo - m. fl.) dækker dette område ganske godt - du servere jo ikke ligefrem noget de ikke har. Hvis man havde flere links end dem eller et tiltag som de ikke havde tænkt på så var der en chance... Men Anyway : )

Jeg syntes det teknisk er en helt i orden side - jeg savner dog grafik og pryd for øjet...

Kedelig font valg - mere grafik - mere spræl !

Hvorfor må Netscape bruger ikke se nyhederne på forsiden ??

Keep up the good work - for som man siger den der ler sidst ler bedst : )

Ares
Avatar billede zhatten Nybegynder
14. december 2000 - 01:12 #2
Hvorfor skal jeg vidre sendes ? det tager kun tid.

Det er ret irreterende man skal vidre sendes hver gang man vil se noget andet.

Når det er en slags Topliste-side kan jeg ikke lide du bruger hele venstre menu på nyheder det har ikke en dyt med sidens indhold.

At du har et banner i toppen er Ok, men behøves du have et til banner lidt længere nede ?

Når jeg går ind under en af emnerne mister jeg
menuen i venstre side.

Indhold 8@13
Design 7@13
Brugervenlighed 6^@13
Lodtid 8^@13
Generalt 8@13

- Zhatten
Avatar billede bang-kruse Nybegynder
14. december 2000 - 08:33 #3
Jeg synes ikke der er den store afgørende forskel fra de andre søgemaskiner, måske lidt mere \"liv\" på siden i form af farver, grafik osv., men ellers er den fin-fin, held og lykke med den.

Lene
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 08:43 #4
Drop : Netmus.dk er optimeret til Microsoft Internet Explorer

Det virker dybt uprofessionelt, der er jo ingen grund til at fortælle Netscape brugere at de bliver snydt for noget...Du burde lave siden så alle har adgang til alt!
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 11:15 #5
Den er meget enkel, men der mangler lidt grafik, hvis man skal bruge en søgemaskine skal den efter min mening være god, pæn og have noget de andre ikke har.

Din er enkel og pæn, dog mangler der lidt grafik til at give den en personlighed, det skal være sådan at når man ser et logo skal man kunne sige at det er den og den side, så hvis du laver noget grafik og et logo, det vil måske få folk til at huske din søgemaskine.
Avatar billede martin181 Nybegynder
14. december 2000 - 16:06 #6
Umiddelbart virker den da ok - men du skal passe på at du ikke \"brækker nakken\" i kampen mod de store veletablerede søgemaskiner.
- Det der med at man bliver videresendt - det virker underligt - drop det.
Derudover skal du måske stille dig følgende spørgsmål:
- Hvorfor endnu en søgetjeneste?
- Er der kundegrundlag? Kan det betale sig?
- Hvad kan den nye tjeneste tilbyde, som de andre ikke kan?
- Hvem skal siden henvende sig til?
- Hvad med sprogvalget? Hvordan rammer man rigtigt?

Jeg håber at dette kan hjælpe dig - jeg vil ønske dig held og lykke med siden, den kan godt blive til noget ganske fornuftigt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. december 2000 - 06:55 #7
Jeg gik ind på hjælp og fandt et punkt jeg gerne vil kritisere sønder og sammen:

Hvordan rsøger jeg på Netmus.dk?
    Det er nemt nok at søge på Netmus.dk, da man
    skriver sit søge ord oppe i søgeformularen og når
    man har skrevet sit søgeord trykker du på knappen
    søg, og så vil det ord du søger på automatisk
    komme frem....

1) I spørgsmålet: \"rsøger\"? Stavefejl må ikke forekomme i en proff side.
2) I teksten: \"Det er nemt nok\"? Hvis folk har brug for hjælp er det ikke nemt nok.
3) I teksten: \"man\", \"sit\", \"du\"? Det er ikke godt sprog at flakse sådan rundt i sine stedord.
4) I teksten: \"så vil det ord du søger på komme frem\"? Det er ikke ordet jeg ønsker. Det havde jeg allerede :).

Ellers kan jeg godt lide stedet. Det virker fint i Netscape. og dejligt hurtigt og konkret.
Jeg stemmer imod ønsket om flere billeder. hellere hurtige resultater.

\"Få netmus som startside\". Glem det. Det lykkedes ikke engang for Yahoo. \"Få netmus som bogmærke/favorite\" er måske realistisk.

Det er, som allerede sagt, et ret fuldt marked du prøver at hoppe ud i, så du bør nok differentiere DIN søgemaskine på en eller anden måde. Finde en niche du kan være \"den bedste\" i. eg: \"målrettet imod unge\", \"Her finder du ALT om sport\", eller mad, eller ...

Enig i at \"optimeret imod\" bør droppes. Sitet bør virke optimalt med alle browsere. Ellers er det ikke godt nok.

mvh JakobA
Avatar billede powell Nybegynder
15. december 2000 - 08:15 #8
Jeg er i det hele enig med denne adresse: http://bobby.cast.org/bobby?URL=http%3A%2F%2Fwww.netmus.dk%2Fie.asp

Designet er praktisk, ikke noget nyt under solen, præcis som de andre skriver. Derfor kikkede jeg lidt dybere, jeres kode den er sjusket bygget op, ikke naturligenavne på de forskellige enheder, jeres frames har ingen titler?

Man kan ikke kun bruge keyboard på jeres hjemmeside (vil mene at alle handlingsknapper bør kunne aktiveres via keyboardet).

Avatar billede gyxi Nybegynder
16. december 2000 - 18:14 #9
Hej Qvist

Jeg er selvfølgelig enig med de andre i alle deres kritikpunkter.

Men vi kan ikke allesammen blive Jubii på en enkelt dag. Hvis det er et af dine første projekter, er det ret godt gået.

Hvis du selv har programmeret søgescriptet, kan du sikkert også ændre i det, og tilføje noget nyt og enestående til Netmusen.

Og tag så lige og lukke dette spørgsmål, du har vist fået det hele med nu.