Avatar billede corner_dk Nybegynder
02. august 2003 - 23:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP og MYSQL

Hvordan laver man en side der bruger access database om til mysql ? eller bare databasen ?
Avatar billede googolplex Novice
03. august 2003 - 00:23 #1
Avatar billede sth Novice
03. august 2003 - 01:18 #2
MySql Front er rigtig go' til det
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
03. august 2003 - 10:01 #3
Nej Front bliver ikke supporteret mere, så MySql har lavet sit eget program der er mange gange bedre:
http://www.mysql.com/downloads/index.html
MySql Control Center

Men det kan ikke rigtig bruges i dette eksempel.
Avatar billede corner_dk Nybegynder
03. august 2003 - 20:39 #4
det hjælper jo ikke noget hvis at jeg ikke har access kan jeg bare lave mysql tables der er magen til dem i access filen ?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
03. august 2003 - 22:42 #5
Der er oprettet nogle spørgsmål i dette før, søgefunktionen skulle snart være på benene så kan du finde et svar.
Avatar billede corner_dk Nybegynder
04. august 2003 - 08:12 #6
oooh tak men skal jeg så give de 60 points til når jeg ikke har fået hjælp her ?
Avatar billede googolplex Novice
04. august 2003 - 12:31 #7
Læg et svar selv og tag dem. Har du fundet en løsning ?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. august 2003 - 19:48 #8
Mit bud er ODBC... Men jeg kan ikke forstille mig, at MySQL spiller specielt godt sammen med ADO...

--
Jonas
Avatar billede corner_dk Nybegynder
20. august 2003 - 16:59 #9
asd
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 17:04 #10
thomas_yde> det er vist en smagssag hvilket program der er bedst :-) control center er jo langt fra et færdigt produkt.

Jeg ville bruge mysql-front til at importere din access-database til mysql. Ellers kan du sagtens oprette tabeller og felter selv magen til dem i access-databasen og derefter udskifte:

"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("data.mdb")

med

"DRIVER={MySQL};server=servernavn;uid=brugernavn;pwd=adgangskode;database=database"

i din asp-kode.