Avatar billede xoinst Nybegynder
02. august 2003 - 23:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd, behøves der en fast afgift på tlf linien

Da jeg nu køre med 28 k modem, synes jeg at det snegler sig afsted. Så derfor har jeg besluttet mig for at skifte til bredbånd, men der er nogle ting jeg gjerne vil have svar på før jeg går på jagt efter et aboment, 1: når man er koblet på bredbånd, er det så tlf. stik eller er det et kabel der er gravet ned ved siden af, man køre internet på.
2: Vis jeg bor i et hus med tlf. stik, men det er afmeldt. kan jeg så oprette linien igen hos en internet udbyder, uden at skulle betale dobbelt takst for, fastnet og internet.
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 23:36 #1
Du skal blot have en almindlig telefonledning. Så kan du få ADSL.
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2003 - 23:36 #2
1) Adsl kører fra telefonstikket, gennem et skillefilter til et adslmodem. Telefonen kan bruges mens du er på nettet
2) Mener cybercirt kan.
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2003 - 23:36 #3
cybercirt=cybercity
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2003 - 23:38 #4
1. det kobles på de eksisterende ledninger (medmindre du bor alt for langt ude så i stadig taler i dåser med snor imellem eller lign)

2. nogle steder nej - andre jo. CyberCity fx kræver ikke fastnetstelefon og så skal du jo kun betale selve månedsafgiften til internettet.
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 23:39 #5
Jeg vil tro, at nogle udbydere kan give dig ADSL (Cybercity?) hvis der blot er "kobber" ind i dit hus. Men TDC kræver et telefonabonement. Så kører ADSL "ovenpå" telfonlinien.
Du skal så betale for samlet adsl og tlf. abonement.
Avatar billede chalde Seniormester
02. august 2003 - 23:40 #6
Er der nogle forudsætninger for at få ADSL?

Cybercity skal have adgang til kobber af en tilstrækkelig kvalitet. Denne adgang kan fås via enten rå kobber eller delt rå kobber.

For at benytte rå kobber, skal Cybercity være repræsenteret via eget udstyr på centralen og der skal være et ledigt kobberpar fra centralen og til din adresse. Hvis ikke de to forudsætninger er opfyldt, er det ikke muligt at benytte rå kobber.

Alternativet er at benytte såkaldt delt rå kobber, hvor ADSL-forbindelsen deles med en telefonforbindelse. Der stilles visse krav til telefonforbindelsen, hvilket du kan læse mere om under beskrivelsen af delt rå kobber.

Det skal bemærkes, at der er et mindre antal centraler, hvor Cybercity ikke er repræsenteret.

Du skal endvidere have etableret et separat stik til din ADSL-forbindelse, som installeres på vegne af Cybercity af en tekniker fra TDC. Endelig skal din PC have et netkort for, at du kan tilslutte ADSL-routeren.

http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/spoergsmaal_og_svar/adsl/
Avatar billede xoinst Nybegynder
02. august 2003 - 23:40 #7
tak for de hurtige svar :)
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 23:42 #8
Ups: telfon-->telfon abonement-->abonnement. Dert gik for stærkt!
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 23:45 #9
telfon! jeg bliver ved med at kludre.
Jeg siger tak for point. Det er godt nok den hurtigste accept jeg endnu har set.
Men læs chaldes glimrende kommentar. Den uddyber det hele.
Avatar billede xoinst Nybegynder
02. august 2003 - 23:51 #10
nå ja, men mit internet er så langsomt at jeg ikke kan følge med, så jeg så ikke at der kom flere, det betyder ikke at dit svar var ringe, for det var faktisk mit spørgsmål, Nå men jeg er nødt til at lukke af, Tak for hjælpen alle sammen :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. august 2003 - 00:15 #11
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man også kan få bredbånd gennem kabelnettet... Hos TDC hedder det webspeed.

28k? det var sørme også på tide at få en opgradering :)