Avatar billede janust Nybegynder
02. august 2003 - 21:48 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

AVI til SVCD

Jeg er på udkik efter et program der laver AVI filer om til SVCD filer med undertekster som tages fra en .sub fil jeg har liggende. Nogle der ved hvor man kan få det?
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2003 - 21:57 #1
http://www.doom9.org
GUIDES/Format conversion guides/- using DVD2SVCD
ifølge en post i et forum er external stream subs nu en feature i DVD2SVCD
så husk at få fat i den nyeste version .. det er ikke sikkert linket i guiden er til den nyeste.
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2003 - 21:59 #2
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2003 - 22:05 #3
direkte link til guiden
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd-avi.htm

og jeg har kigget på det .. det er den sidste version af dvd2svcd der er på siden .. så alt skulle være fint
du skal bare huske at vælge en external subs fil når du sætter op til at reencode.
Avatar billede janust Nybegynder
02. august 2003 - 22:06 #4
Sjovt har lige siddet og rodet med det program temligt længe og kom til sidst til den konklusion at programmet kun virkede med .VOB filer og at det kun kunne hente undertekster fra DVD skiver, ikke .sub filer.

Men jeg vil da lige prøve at undersøge om det er den nyeste version jeg har brugt og hvis ikke se om det virker med den nyeste. Jeg får nok ikke tid før en gang i næste uge. Tak for svaret.
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2003 - 22:07 #5
ok .. det kan godt være du har ret .. jeg har ikke prøvet det selv
Avatar billede janust Nybegynder
02. august 2003 - 22:09 #6
Kan også se at det er en ældre guide jeg har haft fat i. Det kan godt være lidt irriaterende med alle de gamle guider Doom9 har liggende, men pyt med det. Jeg kikker på det senere...
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 09:04 #7
Du kan sagtens bruge DVD2SVCD til din .avi filer.
kig her:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/111846.php
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. august 2003 - 09:12 #8
det var nu nok mere om det ville virke med allerede rippede sub filer spørgsmålet lød på.. hvilket den guide intet siger om
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 10:59 #9
Jeg forstod det bare som at han troede at det kun virkede med .vob filer. ???
Men nok om det - her er noget om subs.
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/128720.php
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. august 2003 - 17:26 #10
Jeg kan anbefale et program der hedder tmpgenc

www.tmpgenc.net
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. august 2003 - 17:32 #11
måske kan du her finde noget du kan bruge

http://www.dvdrhelp.com/
Avatar billede janust Nybegynder
23. august 2003 - 18:36 #12
Undskyld den lange ventetid, men nu har jeg endelig fået tid til at kikke på det. Jeg har fået brændt en SVCD fra en .avi fil med subs, yea nu er spørsmålet jo så afslutet:-)

loadet> Det var sådan set både om det ville virke med allerede rippede sub og om det ville virke med .avi filer.

Jeg kunne rigtigt godt bruge jeres links til guids. Tusind tak for det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. august 2003 - 18:46 #13
det var så lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 00:08 #14
any time...:o)
Avatar billede aciex Nybegynder
25. august 2003 - 02:42 #15
janust kan du evt. ik sende mig en mail om hvad du har gjort for at få det til at virke med de subtitles ???

jeg har vubsub 2.23 + dvd2svcd 1.1.3.2

På forhånd tak

Aciex
Avatar billede janust Nybegynder
25. august 2003 - 08:14 #16
Aciex> Jo, det kan jeg da godt . Hvad er din mail?
Avatar billede aciex Nybegynder
25. august 2003 - 14:03 #17
Tak skal du ha :o) Mailen er: "want<a>testmail.  dk" (undskyld jeg skriver det på denne måde men det er for den ik skal blive opfanget af en robot)

Mvh. Aciex
Avatar billede janust Nybegynder
26. august 2003 - 18:13 #18
Okay. Men nu hvor jeg lige har kikket lidt på det, har jeg fundet ud af at det vil tage mega lang tid at lave en forstålig guide til det. Gidder egentlig ikke. Undskyld at jeg sagde at jeg gerne ville, havde ikke lige tænkt over omfanget af at skrive sådan en guide.

Kan du ikke bare kikke på nogle af guiderne jeg har fået som svar istedet?
Avatar billede mindreklog Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:50 #19
hej janust:

I tilfælde af at du evt skulle have ændret holdning til udarbejdelse af guide - vil jeg også meget gerne have den tilsendt. adb.mfc<a>wanadoo.dk