Avatar billede donleavy Nybegynder
02. august 2003 - 17:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows98 lukker når den starter

Når jeg booter til Windows 98SE ender den med at skrive "Du kan nu slukke din computer" . Jeg når aldrig at komme ind i Windows. Jeg har prøvet at rename vmm32 og installere Windows igen, og jeg har prøvet at gendanne wininit, men lige meget hjælper det.

Har I nogen idéer ?
Avatar billede nmh Nybegynder
02. august 2003 - 22:10 #1
Måske er din maskine ustabil.
Det kan være RAM-fejl, fejl i bundkort etc. etc.

1. prøv at starte maskinen i fejlsikker tilstand. (tryk F8 lige før den starter win98)
en anden mulighed:
2.
Hvor mange RAM-moduler har du?

Hvis du har flere, så prøv at køre kun med et enkelt modul.
Du kan prøve dig frem i mellem dem. Så kan du finde ud af om det er der fejlen ligger.
3.
Nogle maskiner kan i bios sættes til at køre i en tilstand, hvor de ikke kører optimalt. ustabile maskiner kan nogle gange bringes til at køre på denne måde (men ikke optimalt)
4.
Ominstaller som en sidste mulighed.

Fortæl her, hvad du gjorde.
Avatar billede donleavy Nybegynder
30. januar 2007 - 17:47 #2
Gammelt spørgsmål - kan ikke huske, hvad der var galt. Lukker hermed.