Avatar billede elm Nybegynder
02. august 2003 - 17:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP Photosmart C200

Jeg har fået fat i et ældre digitalt camera af mærket subj. men jeg har et stort problem, jeg mangler kablet som skal overføre mine billeder til min computer, er der en der ved hvor man evt. kan få fat i et sådant, jeg har kigget på HP hjemmeside men der står at kablet ikke fremstilles mere, så jeg er lidt på herrens mark, er der mon en der kan hjælpe.
Avatar billede bdo Nybegynder
13. august 2003 - 16:43 #1
Hej

Jeg ved ikke hvor du kan få sådan et kabel, men jeg har det samme kamera og bruger næsten ikke kablet - det betyder ikke at jeg vil sælge det til dig.

Jeg bruger det kun i nødfald, for det er tit det driller med kontakt-forbindelsen i stikket som sidder apparatet.

Jeg købte det som en pakkeløsning med en P1000 Photosmart printer og den har en kortlæser så jeg putter bare mit memorykort ind i printeren og så downloader den billederne over USB-kablet - langt hurtigere end det serielle kabel til kameraet.

Så jeg vil anbefale dig at købe en kortlæser - de er efterhånden så billige at jeg tror du skulle betale mindst lige så meget for et løst kabel.

God fornøjelse med kameraet, det er ikke så avanceret men fungerer perfect til fotos som skal på en hjemmeside. Det kan også sagtens bruges til alm. billeder når blot de ikke skal printes større end 10*15 cm.
Avatar billede bdo Nybegynder
17. august 2003 - 09:13 #2
Hej igen
Glem det kabel - det er som sagt langsomt fordi det er RS232 (COM1 eller COM2).

Bilka har i næste uge tilbud på en kortlæser til 99,95 som på billedet ser ud til at gå direkte i en USB-port og har et USB-forlænger kabel med.
Den kan læse dine kort (Compact Flash) foruden SD og s,art media.

De har også Compact Flash til 179,- for 64 Mb og 279,- for 128 Mb.
Jeg har selv et 32 Mb og der er plads til 69 billeder i højeste opløsning (vistnok over 300 i laveste).

Så kan jeg vist ikke hjælpe dig mere.
Avatar billede bdo Nybegynder
23. august 2003 - 21:03 #3
Jeg har selv købt kortlæseren i mandags og den fungerer, men kan kun læse den ene type kort, som den er købt til. Hvis man vil have en der f.eks. kan læse 2 typer var prisen 149,-.
Men hvad skulle jeg med den - jeg bruger kun CompactFlash og næste gang jeg køber noget der skal bruge memory-kort ved jeg jo ikke hvilken slags - der er måske noget helt nyt på markedet.