Avatar billede penny-packer Nybegynder
01. august 2003 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opgradering af PC (Gør det selv)

Jeg overvejer at opgradere min Ahtlon 1800xp til en 2800xp. Man kan selvføgelig sætte en professionel til at gøre det, men der er mange penge at spare ved at gøre det selv. Jeg har ikke den helt store erfaring med at installere hardware (har dog installeret RAM, lydkort, grafikort osv.) Er det overhovet muligt selv at finde ud af at skifte processor uden at ødelægge hele computeren, og er der evt. nogle steder man kan læse om det?

På forhånd tak...
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 18:09 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 18:11 #2
Er du venlig og give feedback i dine gamle spørgsmål eller lukke dem du har fået nok besvarelse i
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 18:12 #3
http://www.ebruger.dk/faq/ Ved du ikke hvordan er det en god læsning her
Avatar billede tgk89 Nybegynder
01. august 2003 - 18:13 #4
det kræver ikke nogen teknist snilde over hovedet
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2003 - 19:23 #5
2 minut om at frakoble alle ledningerne
1 minut til at åbne kabinettet
30 sekunder om at skifet CPU
1 minut om at lukke kabinettet
2 minutter om at samle alle ledningerne

Lidt mere tid hvis du skal have en special køler og køle pasta monteret.

Men stadig overkommeligt.

Vær lidt forsigt med køler montering mange AMD kølere er lidt tricky
at få monteret.
Avatar billede chalde Seniormester
01. august 2003 - 20:03 #6
og 2 timer om at finde ud af at bundkort ikke supporter cpu :-)
Husk at tjekke om dit bundkort supporter cpu´en først. Dette gøres på producentens hjemmeside.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2003 - 20:28 #7
Vigtig pointe !
Avatar billede penny-packer Nybegynder
02. august 2003 - 03:21 #8
Tak for jeres svar.