Avatar billede visual Nybegynder
01. august 2003 - 00:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

SonyEricsson T310

Nogle som kan fortælle mig hvordan jeg kommer igang med bare at lave et lille spil hvor der bare er en menu og lidt så jeg kan se hvordan man gør.
Plus fortæl mig hvilke programmer jeg skal bruge til det.
Jeg har et datakable til mobilen så jeg skal også bruge noget software til at komme ind i den ik. ?
Avatar billede superanden Nybegynder
01. august 2003 - 00:23 #1
tror jeg ikke du kan.. hvorfor skulle de give dig adgang til det, men måske kan du har set et sted man kunne købe spil til telefonen.. men prøv www.sonyericsson.com/downloads
Avatar billede swiffer Nybegynder
01. august 2003 - 00:24 #2
Jeg tror også at det bliver meget svært... De har jo store komercielle interesser i at sælge spillene...
Avatar billede superanden Nybegynder
01. august 2003 - 00:28 #3
så vidt jeg kan huske er spillene til Txxx lavet i C# hvor spillene til nokia er lavet i JAVA. Så hvis du kan programmere C# og finder en der kan hjælpe dig med at komme ind i telefonen så er der muligvis en løsning
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 00:47 #4
Selvfølgelig kan du udvikle spil til SonyEricsson.

Link til softwaren: http://java.sun.com/j2me/

/per
Avatar billede visual Nybegynder
01. august 2003 - 01:05 #5
Hvordan forbinder jeg så min pc med mit USB datakable. ?
Jeg har et USB og COM kable som jeg lige fik af en ven.
Jeg skal jo bruge en driver for at installere mobilen på computeren ik. ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 07:52 #6
Du skal bruge noget software.

Link: http://clubsonyericsson.com/en/software_windows.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 07:54 #7
Avatar billede visual Nybegynder
01. august 2003 - 09:06 #8
Nu har jeg leget med de tokabler og kan stadig ikke finde nogle driver eller noget.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 10:23 #9
Er du sikker på at du har fået det rigtige udstyr?

Link: http://www.thansen.dk/products.asp?c=158274054&n=808326010#xy

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. august 2003 - 10:36 #10
Info vedr. software til T310: http://www.mobilefun.co.uk/product/941.htm

/per
Avatar billede apoltix Nybegynder
02. august 2003 - 00:16 #11
Jeg har en Sony Ericsson T310 og du kan IKKE lave egne spil, men du KAN downloade spil fra diverse sider. Jeg downloader fra Sony Ericssons egen side.
Ved ikke om det besvarer spørgsmålet
Avatar billede swiffer Nybegynder
02. august 2003 - 00:20 #12
Det ville have været nemmere, hvis den understøttede JAVA...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. august 2003 - 07:39 #13
swiffer>Det havde været nemmere. Men du kan bruge Mophun Game Engine, hvis du vil lave spil til SonyEricsson.

Link: http://www.mophun.com/

apoltix> Du kan godt lave dine egne spil til din T310: http://www.mophun.com/main_developers.php

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. august 2003 - 07:53 #14
Mohun er 100 % gratis, og faktisk en bedre platform end J2ME. Dettte skyldes primært
at spillene kan afvikles med 60 MIPS, hvorimod J2ME programmerne kun afvikles med 400 KIPS.
Det betyder at Mohpun programmerne afvikles 150 gange hurtigere.

Link: http://www.gamedev.net/reference/business/features/clashmobile/page2.asp

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. august 2003 - 07:54 #15
Mophun = Mohun
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. august 2003 - 07:55 #16
Firmaet der har udviklet Mophun: http://www.synergenix.se/

/per
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2003 - 09:50 #17
1)  Spørgsmålet er i en forkert kategori - har absolut intet med J2EE at gøre.

    Det der relaterer sig til J2ME hører hjemme i Java kategorien (fordi der
    ikke er en J2ME kategori).

    C/C++ og C# har deres egne kategorier. Ellers er der "Andre".

2)  "Mohun er 100 % gratis, og faktisk en bedre platform end J2ME. Dettte
    skyldes primært at spillene kan afvikles med 60 MIPS, hvorimod J2ME
    programmerne kun afvikles med 400 KIPS. Det betyder at Mohpun
    programmerne afvikles 150 gange hurtigere."

    Er der faktisk ikke belæg for i den artikel. Der står at *en*
    test på *en* device viste denne forskel. De postulerer ikke
    at det resultat er en generel regel.

    Forskellen er iøvrigt så stor at det næppe er ren KVM fortolknings
    overhead. Der må være et eller andet specielt der gør sig gælende.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
13. august 2003 - 13:54 #18
De links i har givet til software fra Mophun... Det programmer kan da ik hentes? :S

HYGGE
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. august 2003 - 14:51 #19
bb_maze> Selvfølgelig kan det hentes, hvis du opretter dig som bruger på http://www.mophun.com/main_developers.php

/per
Avatar billede bb_maze Nybegynder
13. august 2003 - 15:29 #20
Oki.. Det var bare fordi der stod at man skulle udfylde firmanavn... Så jeg troede måske at det kostede penge eller sådan noget......

HYGGE
Avatar billede visual Nybegynder
29. april 2009 - 22:25 #21
Lukker