Avatar billede tv2 Nybegynder
31. juli 2003 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Diskplads problem

Hej

Savner lidt inspiration - håber nogen kan hjælpe.

Problemet er at jeg skulle hjælpe en bekendt med at skabe noget mere diskplads på deres server.

Diverse tåber fra forskellige banker og andre firmaer har konsekvent installeret programmerne på c: - det har resulteret i at der er nu 10mb fri på C drevet !

De omtalte programmer kan desværre ikke bare afinstalleres og installeres på et nyt drev - det kræver producenterne betaling for.

Hvad er mulighederne??? Nyt drev, men hvad med eksisterende programmer????

Håber nogen har en god ide... eller har prøvet noget lignende.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
31. juli 2003 - 19:05 #1
Man kan kopiere Windows fra det ene drev, til det andet... Derved mister man ikke noget...

-WeBgUy
Avatar billede tv2 Nybegynder
31. juli 2003 - 19:11 #2
Jep.... klar over, men hvordan. Bruge Norton Ghost, men så vil windows vel gå i selvsving når den booter, da SCSI HDD er forandret??

NT 4.0 er jo ikke så fiks...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 19:18 #3
Flyt swapfilen til et andet drev. Det giver faktisk en del plads.
Avatar billede tv2 Nybegynder
31. juli 2003 - 19:20 #4
tonnybrandt: Okay... og det kan windows godt finde ud af eller skal man gøre noget bestemt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 19:22 #5
Nej, den vil faktisk ikke gå i selvsving. Vi bruger norton ghost til at klargøre pc'ere på arbejdet og det er udelukkende nt4 og 2000 maskiner. Det kan man sagtens.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 23:46 #6
Du skal flytte den inde fra egenskaber for system på denne måde:

Højreklik My Computer og vælg Properties | performace, klik knappen change under Virtual memory. Her kan du sætte hvos meget plads den må bruge på de forskellige drev du har i. Sæt swapfilen til :
min: den mængde ram du har i maskinen
max: 1½ gange den mængde ram du har i maskinen.