Avatar billede host4you.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 15:13 Der er 15 kommentarer

Hjælpe til at lave et lille system der snakker over net

Jeg er ved at lave et program der skal ku styre min server..

Det jeg søger hjælpe til at et tcp hjælp.

Det skal være sådan at der kan være ca 13000 server. og at alle snakker over sammen port.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
31. juli 2003 - 15:15 #1
oijn ?
Avatar billede sjh Nybegynder
31. juli 2003 - 15:18 #2
..styre min server.. hvad slaks server er det?? http ftp eller hvad
Avatar billede -mundi- Nybegynder
31. juli 2003 - 15:20 #3
Det her er de sort :

Det jeg søger hjælpe til at et tcp hjælp.

Det skal være sådan at der kan være ca 13000 server. og at alle snakker over sammen port.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
31. juli 2003 - 15:20 #4
Det her er de sort : =  Det her er da sort :
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 15:25 #5
Jeg er ved at lave et program der via tcp, kan styre min server.
men jeg har før prøve at bruge et script jeg fant på www.planet-souces-code.com
der bygge på chat system. men det kan jeg ik bruge. da det skal være sådan at jeg sender en besked ud til alle computter. og så læser de om det er til dem.
Avatar billede sjh Nybegynder
31. juli 2003 - 19:28 #6
Hvis du ikke kan bruge et chat system... hvad formål skulle det have at lave 13000 server, du skal da kun bruge 1 server og 13000 clients.
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
31. juli 2003 - 19:35 #7
er lige med på en lytter...

13000 server... det er temmelig mange...
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 23:35 #8
Sjh, Ja der er selvfølig tale om clients, i det her program men det er server der styre anders, ting..
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 23:37 #9
Men måle er at system skal kunde klar 13000 clients, dog start vi med kun at ha 5 clients, men da det er et program der skal ku styre en masse clients meget nemt over hele verten. og vi skal ku sende data til dem ca hver min.
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
31. juli 2003 - 23:40 #10
System skal styre et suppermakke kæde, hvor alle butikker skal modtage data. fra et central lager. og kun sende data ind igen.
Avatar billede sjh Nybegynder
01. august 2003 - 00:29 #11
Jeg tror ikke det kan laves som software, 13000 clients er jo mange og det holder VB ikke til... det skal nok laves som hardware.
Avatar billede host4you.dk Nybegynder
01. august 2003 - 02:09 #12
Ja men jeg har nu valgt at prøve, og se om man ik kan finde ude af nåde eller finde ud af hvor mangen man max kan..
Avatar billede nanosoft00 Nybegynder
01. august 2003 - 11:19 #13
hvis du skal lave så stort et system så skal du nok have fat i en erfaren programør. En der kan programere det i et mere robust sprog.
Avatar billede hiks Nybegynder
01. august 2003 - 13:43 #14
tror bestemt heller ikke at vb er gearet til dette...

/hiks
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
20. august 2003 - 21:49 #15
Jeg har lavet noget lignende, og det har virket i nu 3 år og er lavet i VB
Måden jeg lavede det på er at serveren sender data ud via TCP og alle de clienter der gider at lytte modtager data, clienten sender svar tilbage, serveren skal dog kende alle sine clienter, serveren kan sikkert også logge navnet på den computer der modtager data,
du kan kontakte mig via www.remotelog.dk så vil jeg gerne hjælpe, jeg har noget kode du sikker kan bruge.